Een behoorlijk aantal mensen bekijkt 17" velgen voor hun Ascents...
Omdat ik de eerste Ascent ben die ze heeft gebruikt, en omdat ik de man ben die al het onderzoek daarnaar is begonnen, helemaal terug in mei tot juli 2018, waarbij ik 3 dozijn wielen heb getest en onderzocht, dacht ik dat ik alles zou aanpakken wat in de groep is opgekomen (evenals de dingen die niet zijn opgekomen).
Ten eerste raad ik 17” velgen voor vrijwel niemand aan. Vrijwel niemand heeft ze nodig, hoe cool ze er ook uitzien, dus doe dit op eigen risico.
Er zijn compromissen verbonden aan het rijden met 17" wielen, zoals veranderingen in de handling, maar een paar mensen zijn geïnteresseerd in een agressievere look, of meer zijwand voor extreem off-roaden, en zoeken naar 17" wielen die passen. Houd er rekening mee dat er naast het matchen van de normale parameters zoals boutpatroon (5x114.3), drie belangrijke factoren in het spel zijn:
Tot op heden zijn er slechts VIJF 17" wielen die over de voorste remklauwen van de Ascent passen en voldoende draagvermogen hebben (en ik heb persoonlijk ongeveer 3 dozijn onderzocht, waarbij anderen dat aantal aanzienlijk hebben verhoogd).
Hier zijn ze, vermeld van meest delicaat tot meest stoer uitziend:
Wees je bewust van het volgende:
Naar mijn mening heeft bijna niemand 17" wielen nodig, dus kies verstandig. Ik keur het niet goed en stel niet voor om 17" wielen te nemen, maar als u dat wel besluit te doen (zoals ik deed), dan zijn dit de zorgen waar u zich bewust van moet zijn, en de velgen die nauwelijks passen.
Als u WEL besluit te kopen, praat dan met mijn vrienden bij @Discount Tire via het forum, en zij kunnen u helpen met een van de vier beschikbare opties, evenals de juiste naafcentrische ringen, en wielmoeren en banden.
Als u besluit om elders te kopen, zorg er dan voor dat alles hierboven wordt aangepakt.
Omdat ik de eerste Ascent ben die ze heeft gebruikt, en omdat ik de man ben die al het onderzoek daarnaar is begonnen, helemaal terug in mei tot juli 2018, waarbij ik 3 dozijn wielen heb getest en onderzocht, dacht ik dat ik alles zou aanpakken wat in de groep is opgekomen (evenals de dingen die niet zijn opgekomen).
Ten eerste raad ik 17” velgen voor vrijwel niemand aan. Vrijwel niemand heeft ze nodig, hoe cool ze er ook uitzien, dus doe dit op eigen risico.
Er zijn compromissen verbonden aan het rijden met 17" wielen, zoals veranderingen in de handling, maar een paar mensen zijn geïnteresseerd in een agressievere look, of meer zijwand voor extreem off-roaden, en zoeken naar 17" wielen die passen. Houd er rekening mee dat er naast het matchen van de normale parameters zoals boutpatroon (5x114.3), drie belangrijke factoren in het spel zijn:
Moet de voorste remklauwen vrijmaken.
Moet voldoende draagvermogen hebben om de Ascent te dragen (ik kies voor minimaal 1.800 pond draagvermogen, omdat off-roaden extreme krachten/impacten kan veroorzaken op manieren die niet gebruikelijk zijn voor rijden op de weg).
De wieloffset moet 55 mm zijn (of zo dicht mogelijk daarbij) om overmatige lagerslijtage of slijtage aan andere ophangingsonderdelen te voorkomen.
Tot op heden zijn er slechts VIJF 17" wielen die over de voorste remklauwen van de Ascent passen en voldoende draagvermogen hebben (en ik heb persoonlijk ongeveer 3 dozijn onderzocht, waarbij anderen dat aantal aanzienlijk hebben verhoogd).
Hier zijn ze, vermeld van meest delicaat tot meest stoer uitziend:
- Liquid Metal Shadow
Dit zijn de velgen die ik gebruik, en zijn de allereerste 17" velgen die ooit op een Ascent zijn gebruikt
- TSW Sebring
- fifteen52 Traverse MX
- Black Rhino Arch
- Method MR502
De MR501 is structureel anders en maakt de voorste remklauwen niet voldoende vrij
Wees je bewust van het volgende:
De standaard bandenmaat is 245/65R17 - het is een exacte match voor de breedte en diameter van de OEM-banden. Als u die maat niet gebruikt, komen er andere zorgen bij. Uw snelheidsmeter en kilometerteller zullen bijvoorbeeld ook afwijken en niet de juiste snelheid registreren. Alle assistentiesystemen (zoals Adaptive Cruise Control, Eyesight Pre-Collision Braking, enz.) worden ook beïnvloed. U mag de fabrieksdonut ook niet gebruiken met een band van een andere maat.
ALLE bovenstaande hebben slechts ongeveer 3-5 mm speling, dus alle wielgewichten op alle vier de wielen (en een reservewiel van volledige grootte, als u er een krijgt) MOETEN achter de velgrand/TPMS-bult worden geplaatst, anders zullen de voorste remklauwen ze afscheuren. ALLEEN groene zone.
U MOET de juiste wielmoeren gebruiken voor de velgen die u kiest (en dat zijn waarschijnlijk NIET de OEM-velgen), omdat ze in de wielmoer-"pocket" moeten passen en hetzelfde contactoppervlak als de velg moeten hebben (bijv.: standaard gebruikt 60° plat conisch contactoppervlak).
U MOET 5 gewone wielmoeren meenemen om te gebruiken met het donut-reservewiel, als u geen reservewiel van volledige grootte krijgt dat overeenkomt met uw eigen wegopstelling.
U MOET een vijfde reservewiel van volledige grootte krijgen als u geen 245/65R17-banden gebruikt, en het moet overeenkomen met de maat van uw vier rijbanden (u kunt de donut niet gebruiken, omdat deze een andere maat heeft, wat mogelijk schade aan het AWD-systeem kan veroorzaken).
Voeg hier GEEN offset-spacer aan toe om de offset te "corrigeren". Het zal het erger maken. Als u bijvoorbeeld een +40 mm wiel krijgt en een 10 mm offset-spacer toevoegt, heeft u nu een +30 mm offset. De offset (INSET) is van het contactoppervlak van de velg, niet van de velg zelf.
- DOE een naafcentrische ring toe aan elke velg die niet 56,1 mm is - De Method MR502 worden meegeleverd.
U moet een 5-wielrotatie overwegen als u een reservewiel van volledige grootte krijgt. Dat betekent dat u niet-directionele banden krijgt.
- Het is mogelijk dat bepaalde garantieclaims worden geweigerd voor het gebruik van 17" velgen en/of banden.
Naar mijn mening heeft bijna niemand 17" wielen nodig, dus kies verstandig. Ik keur het niet goed en stel niet voor om 17" wielen te nemen, maar als u dat wel besluit te doen (zoals ik deed), dan zijn dit de zorgen waar u zich bewust van moet zijn, en de velgen die nauwelijks passen.
Als u WEL besluit te kopen, praat dan met mijn vrienden bij @Discount Tire via het forum, en zij kunnen u helpen met een van de vier beschikbare opties, evenals de juiste naafcentrische ringen, en wielmoeren en banden.
Als u besluit om elders te kopen, zorg er dan voor dat alles hierboven wordt aangepakt.