Subaru Ascent Forum banner

17" wielen die op de Ascent passen

39K views 55 replies 24 participants last post by  xydadx3  
#1 · (Edited)
Een behoorlijk aantal mensen bekijkt 17" velgen voor hun Ascents...
Omdat ik de eerste Ascent ben die ze heeft gebruikt, en omdat ik de man ben die al het onderzoek daarnaar is begonnen, helemaal terug in mei tot juli 2018, waarbij ik 3 dozijn wielen heb getest en onderzocht, dacht ik dat ik alles zou aanpakken wat in de groep is opgekomen (evenals de dingen die niet zijn opgekomen).

Ten eerste raad ik 17” velgen voor vrijwel niemand aan. Vrijwel niemand heeft ze nodig, hoe cool ze er ook uitzien, dus doe dit op eigen risico.

Er zijn compromissen verbonden aan het rijden met 17" wielen, zoals veranderingen in de handling, maar een paar mensen zijn geïnteresseerd in een agressievere look, of meer zijwand voor extreem off-roaden, en zoeken naar 17" wielen die passen. Houd er rekening mee dat er naast het matchen van de normale parameters zoals boutpatroon (5x114.3), drie belangrijke factoren in het spel zijn:

1. Moet de voorste remklauwen vrijmaken.

2. Moet voldoende draagvermogen hebben om de Ascent te dragen (ik kies voor minimaal 1.800 pond draagvermogen, omdat off-roaden extreme krachten/impacten kan veroorzaken op manieren die niet gebruikelijk zijn voor rijden op de weg).

3. De wieloffset moet 55 mm zijn (of zo dicht mogelijk daarbij) om overmatige lagerslijtage of slijtage aan andere ophangingsonderdelen te voorkomen.

Tot op heden zijn er slechts VIJF 17" wielen die over de voorste remklauwen van de Ascent passen en voldoende draagvermogen hebben (en ik heb persoonlijk ongeveer 3 dozijn onderzocht, waarbij anderen dat aantal aanzienlijk hebben verhoogd).

Hier zijn ze, vermeld van meest delicaat tot meest stoer uitziend:
  1. Liquid Metal Shadow
    Dit zijn de velgen die ik gebruik, en zijn de allereerste 17" velgen die ooit op een Ascent zijn gebruikt
    5950

2. TSW Sebring
    5949
  3. fifteen52 Traverse MX
    5952
  4. Black Rhino Arch
    Image

5. Method MR502
    De MR501 is structureel anders en maakt de voorste remklauwen niet voldoende vrij
    5951

Wees je bewust van het volgende:

• De standaard bandenmaat is 245/65R17 - het is een exacte match voor de breedte en diameter van de OEM-banden. Als u die maat niet gebruikt, komen er andere zorgen bij. Uw snelheidsmeter en kilometerteller zullen bijvoorbeeld ook afwijken en niet de juiste snelheid registreren. Alle assistentiesystemen (zoals Adaptive Cruise Control, Eyesight Pre-Collision Braking, enz.) worden ook beïnvloed. U mag de fabrieksdonut ook niet gebruiken met een band van een andere maat.

• ALLE bovenstaande hebben slechts ongeveer 3-5 mm speling, dus alle wielgewichten op alle vier de wielen (en een reservewiel van volledige grootte, als u er een krijgt) MOETEN achter de velgrand/TPMS-bult worden geplaatst, anders zullen de voorste remklauwen ze afscheuren. ALLEEN groene zone.
    11248

• U MOET de juiste wielmoeren gebruiken voor de velgen die u kiest (en dat zijn waarschijnlijk NIET de OEM-velgen), omdat ze in de wielmoer-"pocket" moeten passen en hetzelfde contactoppervlak als de velg moeten hebben (bijv.: standaard gebruikt 60° plat conisch contactoppervlak).

• U MOET 5 gewone wielmoeren meenemen om te gebruiken met het donut-reservewiel, als u geen reservewiel van volledige grootte krijgt dat overeenkomt met uw eigen wegopstelling.

• U MOET een vijfde reservewiel van volledige grootte krijgen als u geen 245/65R17-banden gebruikt, en het moet overeenkomen met de maat van uw vier rijbanden (u kunt de donut niet gebruiken, omdat deze een andere maat heeft, wat mogelijk schade aan het AWD-systeem kan veroorzaken).

• Voeg hier GEEN offset-spacer aan toe om de offset te "corrigeren". Het zal het erger maken. Als u bijvoorbeeld een +40 mm wiel krijgt en een 10 mm offset-spacer toevoegt, heeft u nu een +30 mm offset. De offset (INSET) is van het contactoppervlak van de velg, niet van de velg zelf.

• DOE een naafcentrische ring toe aan elke velg die niet 56,1 mm is - De Method MR502 worden meegeleverd.

• U moet een 5-wielrotatie overwegen als u een reservewiel van volledige grootte krijgt. Dat betekent dat u niet-directionele banden krijgt.

• Het is mogelijk dat bepaalde garantieclaims worden geweigerd voor het gebruik van 17" velgen en/of banden.

Naar mijn mening heeft bijna niemand 17" wielen nodig, dus kies verstandig. Ik keur het niet goed en stel niet voor om 17" wielen te nemen, maar als u dat wel besluit te doen (zoals ik deed), dan zijn dit de zorgen waar u zich bewust van moet zijn, en de velgen die nauwelijks passen.

Als u WEL besluit te kopen, praat dan met mijn vrienden bij @Discount Tire via het forum, en zij kunnen u helpen met een van de vier beschikbare opties, evenals de juiste naafcentrische ringen, en wielmoeren en banden.

Als u besluit om elders te kopen, zorg er dan voor dat alles hierboven wordt aangepakt.

#4 ·
Ik had hulp. :)

Ik ben gewoon de eerste die de info organiseert. Wat me eraan herinnert, als iemand meer tegenkomt, plaats dan de info in deze thread en tag me, dan voeg ik het toe aan de originele post.

#5 ·
Hartelijk dank! Dit is de Fifteen52 Traverse MX in Magnesium Grey. We hebben er 2 sets van. lol Eén set voor de winter met 245/65r17 Nitto SN2 winterbanden en de tweede set met 245/65r17 Falken AT Trail's, wachtend op de tweede set om binnen te komen. Ik hou echt van het ontwerp van de wielen. Ik denk dat het de Ascent meer op een grote Forester laat lijken en niet zozeer op een andere middelgrote SUV. Ik heb ook net zwarte wielmoeren geplaatst, maar had ze niet op tijd voor deze foto's.

#6 ·
Ik was aan het rondkijken op @SubaruOnlineParts.com en merkte een vermelding op voor 17" wielen die compatibiliteit met de Ascent claimt. Hetzelfde aanbod is er ook in 18". Ik heb ze niet nodig, want ik heb al wielen. De vermelding geeft duidelijk aan dat dit "STI" wielen zijn, die in dit forum vaak zijn beoordeeld als niet geschikt voor een Ascent. Is dit dus een fout van SubaruOnlineParts? Of heeft Subaru deze goedgekeurd als compatibel?

Onderdeelnummer: B3110FL251

11224

11225

#7 ·
Dat is absoluut NIET compatibel. Ik heb met de wielenfabrikant van Subaru gesproken. Het is niet ontworpen voor het gewicht van de Ascent.

Slecht nieuws #2, ik durf te wedden dat het onze voorste remklauwen niet vrijmaakt. Ik heb al STI-velgen geprobeerd die de Brembo's van de STI vrijmaakten, die de onze niet vrijmaken.

Ik was aan het rondneuzen op @SubaruOnlineParts.com en merkte een aanbieding voor 17" wielen op die compatibiliteit met de Ascent claimt. Hetzelfde aanbod ook in 18". Ik heb ze niet nodig, want ik heb al wielen. De aanbieding geeft duidelijk aan dat dit "STI"-wielen zijn, die in dit forum vaak als niet geschikt voor een Ascent zijn beoordeeld. Is dit dus een fout van SubaruOnlineParts? Of heeft Subaru deze als compatibel goedgekeurd?

Onderdeelnummer: B3110FL251

View attachment 11224
View attachment 11225

#9 ·
Hallo daar, ik ben net op deze post gestuit en het is erg verleidelijk vanwege de prijs. Ik heb een 2020 Touring en vraag me af of ik problemen zal hebben met dit pakket als ik ze koop.

Kmc km708 velgen 17x8 / 5x114.3 Offset +35 met falken wildpeak 245/65/17

Ik weet dat je maar 4 wielen hebt genoemd die zouden passen, maar denk je dat deze ook zou passen, want ik heb er een paar in 18" zien rijden en ik weet niet zeker of een inch verschil zou maken.

Bedankt.

#10 ·
Ik ben er vrij zeker van dat we ze al geprobeerd hebben. We hebben slechts 3-5 mm speling bereikt op de vier hierboven. Een inch is helaas een enorm verschil.

#14 ·
Ik heb Fifteen52 gemaild over het nieuwe MetrixMX-wiel dat binnenkort uitkomt. Het lijkt erop dat het past, aangezien de diameter van de barrel dezelfde is als die van de TraverseMX. Als ik niet al 2 sets TraverseMX had (1 winterset en 1 zomer set) zou ik absoluut de Gold MetrixMX nemen. Ik ben er dol op!!! Maar ik kan het niet rechtvaardigen om een set wielen te kopen en te proberen een set TraverseMX te verkopen. Lol

• Like
Reactions: Robert.Mauro
#16 ·
#27 ·
#21 ·
Om de TSW Sebring-velgen op de Ascent-naaf te passen, bestelde ik naafgerichte spacerringen via internet, van ECS Tuning hier. 76 mm naar 56,1 mm. Ze pasten in eerste instantie niet. Ze waren te diep, en ook de Ascent-naaf heeft een afschuining rond de basis, en de ringen hadden geen uitsparing voor de afschuining (ze waren rechtkantig). Ik sneed het plastic van de binnenrand van de ring af om de naafafschuining op te vangen, en mijn bandenmonteur kon de diepte van de ringen zo verminderen dat ze pasten. (Merk op dat ze hierna nog steeds 76 mm naar 56,1 mm waren, alleen niet zo hoog/diep).

#32 ·
Ook om de TSW Sebring velgen op de Ascent naaf te passen, bestelde ik naafgerichte spacerringen via internet, van ECS Tuning hier. 76mm tot 56.1mm. Ze pasten in eerste instantie niet. Ze waren te diep, en ook de Ascent naaf heeft een afschuining rond de basis, en de ringen hadden geen uitsparing voor de afschuining (ze waren vierkant). Ik sneed het plastic van de binnenrand van de ring af om de naafafschuining te accommoderen, en mijn bandenmonteur kon de diepte van de ringen verminderen zodat ze pasten. (Let op, ze waren hierna nog steeds 76mm tot 56.1mm, alleen niet zo hoog/diep).
HRE gesmede wielen, Vista, Californië, maakt gesmede velgen voor $5k voor 5. met 56.1 naafboring.

#26 ·
Omdat ik de eerste Ascent ben die ze heeft gebruikt, en omdat ik degene ben die al het onderzoek hiernaar is begonnen, helemaal terug in mei tot juli 2018, waarbij ik 3 dozijn wielen heb getest en onderzocht, dacht ik dat ik alles zou aanpakken wat in de groep is opgedoken (evenals de dingen die nog niet zijn opgedoken).

Ten eerste raad ik 17" velgen voor vrijwel niemand aan. Vrijwel niemand heeft ze nodig, hoe cool ze er ook uitzien, dus doe dit op eigen risico.

Er zijn compromissen verbonden aan het rijden met 17" wielen, zoals veranderingen in de handling, maar een paar mensen zijn geïnteresseerd in een agressievere look, of meer zijwand voor extreem off-roaden, en zoeken naar 17" wielen die passen. Houd er rekening mee dat er naast het matchen van de normale parameters zoals boutpatroon (5x114.3) drie belangrijke factoren bij betrokken zijn:

2. Moet voldoende draagvermogen hebben om de Ascent te dragen (ik kies voor minimaal 1.800 pond draagvermogen, omdat off-roaden extreme krachten/impacten kan veroorzaken op manieren die niet gebruikelijk zijn voor rijden op de weg).

3. De wieloffset moet 55 mm zijn (of zo dicht mogelijk daarbij) om overmatige lagerslijtage of slijtage aan andere ophangingscomponenten te voorkomen.

Tot op heden zijn er slechts VIER 17" wielen die over de voorste remklauwen van de Ascent passen en voldoende draagvermogen hebben (en ik heb persoonlijk ongeveer 3 dozijn onderzocht, waarbij anderen dat aantal aanzienlijk hebben verhoogd).

Hier zijn ze, gerangschikt van meest delicaat tot meest robuust uitziend:
  1. Liquid Metal Shadow
    Dit zijn de velgen die ik gebruik, en zijn de allereerste 17" velgen die ooit op een Ascent zijn gebruikt
    View attachment 5950
  2. TSW Sebring
    View attachment 5949
  3. fifteen52 Traverse MX
    View attachment 5952

4. Method MR502
    De MR501 is structureel anders en maakt de voorste remklauwen niet voldoende vrij
    View attachment 5951

• De standaard bandenmaat is 245/65R17 - het is een exacte match voor de breedte en diameter van de OEM-banden. Als u die maat niet gebruikt, ontstaan er andere problemen. Zo zullen bijvoorbeeld uw snelheidsmeter en kilometerteller ook niet kloppen en niet de juiste snelheid registreren. Alle hulpsystemen (zoals Adaptive Cruise Control, Eyesight Pre-Collision Braking, enz.) worden ook beïnvloed. U mag ook de fabrieksdonut niet gebruiken met een band van een andere maat.

• ALLE bovengenoemde hebben slechts ongeveer 3-5 mm speling, dus alle wielgewichten op alle vier de wielen (en een reservewiel van volledige grootte, als u er een krijgt) MOETEN achter de velgrand/TPMS-bult worden geplaatst, anders zullen de voorste remklauwen ze afscheuren. ALLEEN groene zone.
    View attachment 11248

• U MOET de juiste wielmoeren gebruiken voor de velgen die u kiest (en dat zijn waarschijnlijk NIET de OEM-moeren), omdat ze in de wielmoer-"pocket" moeten passen en hetzelfde contactoppervlak als de velg moeten hebben (bijvoorbeeld: standaard gebruikt een 60° plat conisch contactoppervlak).

• U MOET 5 gewone wielmoeren meenemen om te gebruiken met het donut-reservewiel, als u geen reservewiel van volledige grootte krijgt dat overeenkomt met uw eigen wegopstelling.

• U MOET een vijfde reservewiel van volledige grootte krijgen als u geen 245/65R17-banden gebruikt, en het moet overeenkomen met de maat van uw vier rijbanden (u kunt de donut niet gebruiken, omdat deze een andere maat heeft, wat mogelijk schade aan het AWD-systeem veroorzaakt).

• Voeg GEEN offset-spacer toe om de offset te "corrigeren". Het zal het erger maken. Als u bijvoorbeeld een +40 mm wiel krijgt en een 10 mm offset-spacer toevoegt, heeft u nu een +30 mm offset. De offset (INSET) is van het contactoppervlak van de velg, niet van de velg zelf.

• DOE een naafcentrische ring toe aan elke velg die niet 56,1 mm is - De Method MR502 worden ermee in de doos geleverd.

• U moet een 5-wielrotatie overwegen als u een reservewiel van volledige grootte krijgt. Dat betekent dat u niet-directionele banden moet nemen.

• U kunt bepaalde garantieclaims geweigerd krijgen voor het gebruik van 17" velgen en/of banden.

Naar mijn mening heeft bijna niemand 17" wielen nodig, dus kies verstandig. Ik keur het niet goed en stel het niet voor om 17" wielen te kopen, maar als u dat wel besluit te doen (zoals ik), dan zijn dit de zorgen waar u zich bewust van moet zijn, en de velgen die nauwelijks passen.

Als u WEL besluit te kopen, praat dan met mijn vrienden bij @Discount Tire via het forum, en zij kunnen u helpen met een van de vier beschikbare opties, evenals de juiste naafcentrische ringen en wielmoeren en banden.

Als u besluit om elders te kopen, zorg er dan voor dat alles hierboven wordt aangepakt.
Hoed af voor u, meneer. Heel erg bedankt van mijn vrouw en mij

#29 ·
17” wiel problemen…

Ik heb de 17” Liquid Metal shadow wielen al jaren op mijn Ascent zonder problemen gehad, tot vandaag.
Gisteren heb ik mijn banden voor het eerst gewisseld sinds ik nieuwe banden op deze velgen heb. Toen ik vanmorgen mijn oprit afreed, kwam er een serieus schurend geluid van voren; ik kwam maar ongeveer 60 meter de weg af voordat ik stopte. Dus ik reed terug mijn oprit op, zette de voorkant op een krik en haalde de voorwielen eraf. Ik vond ernstige krassen aan de binnenkant, net binnen de spaken en de balanceergewichten vastgeklemd tussen de remklauw en het wiel…
Metal shavings

Metal shavings

Weight wedged between caliper and wheel

Mijn eerste instinct was om boos te zijn dat ze de achterwielen anders hadden geplaatst dan de voorwielen, dus het probleem werd pas duidelijk na een bandenwissel. Maar mensen maken fouten en ik wilde eerst hun reactie peilen, dus ik zette de wielen er weer op en reed naar Discount Tire, waar de banden waren gemonteerd.
Ik waardeer hun klantenservice enorm. Ze erkenden het probleem en boden aan om beide voorwielen te vervangen. Dus ze zit nu in de werkplaats en dit kost me maar ongeveer $20 aan Uber-kosten.

Hoe dan ook. Moraal van het verhaal: controleer waar je gewichten zijn gemonteerd als je 17” wielen hebt!

Bij opmerking: de technicus die me incheckte, zei voordat hij de manager haalde: “ja, dat zijn Brembo-remmen; ze zijn groter”. Ik had niet het hart om hem te corrigeren en het was toch niet relevant 😂 (het zijn oe-remmen, geel geschilderd)

#30 ·
@xydadx3 Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor ondervonden heeft. We zijn blij dat het een eenvoudige oplossing was en dat de wielen echt pasten, maar een slechte positionering van de balanceertapegewichten hadden. Het is ook geweldig dat de winkel bereid was om het goed te maken door de wielen te vervangen. Wij bedanken u voor uw zaken en waarderen uw steun. (y)

#31 ·
Omdat ik de eerste Ascent ben die ze heeft gebruikt, en omdat ik degene ben die al het onderzoek daarnaar is begonnen, helemaal terug in mei tot juli 2018, waarbij ik 3 dozijn wielen heb getest en onderzocht, dacht ik dat ik alles zou aanpakken wat in de groep naar voren is gekomen (evenals de dingen die niet zijn gekomen).

Ten eerste raad ik GEEN 17” velgen aan voor vrijwel iedereen. Vrijwel niemand heeft ze nodig, hoe cool ze er ook uitzien, dus doe dit op eigen risico.

Er zijn compromissen verbonden aan het gebruik van 17" wielen, zoals veranderingen in de handling, maar een paar mensen zijn geïnteresseerd in een agressievere look, of meer zijwand voor extreem off-roaden, en zoeken naar 17" wielen die passen. Houd er rekening mee dat er naast het matchen van de normale parameters zoals boutpatroon (5x114.3) drie belangrijke factoren bij betrokken zijn:

2. Moet hoog genoeg zijn om de Ascent te dragen (ik kies voor minimaal 1.800 pond draagvermogen, omdat off-roaden extreme krachten/impacten kan veroorzaken op manieren die niet gebruikelijk zijn voor rijden op de weg).

3. De wieloffset moet 55 mm zijn (of zo dicht mogelijk daarbij) om overmatige lagerslijtage of slijtage aan andere ophangingscomponenten te voorkomen.

Tot op heden zijn er slechts VIJF 17" wielen die over de voorste remklauwen van de Ascent passen en voldoende draagvermogen hebben (en ik heb persoonlijk ongeveer 3 dozijn onderzocht, waarbij anderen dat aantal aanzienlijk hebben verhoogd).

Hier zijn ze, vermeld van meest delicaat tot meest robuust uitziend:
  1. Liquid Metal Shadow
    Dit zijn de velgen die ik gebruik, en het zijn de allereerste 17" velgen die ooit op een Ascent zijn gebruikt
    View attachment 5950
  2. TSW Sebring
    View attachment 5949
  3. fifteen52 Traverse MX
    View attachment 5952
  4. Black Rhino Arch
    View attachment 21632

5. Method MR502
    De MR501 is structureel anders en maakt niet voldoende de voorste remklauwen vrij
    View attachment 5951

• De standaard bandenmaat is 245/65R17 - het is een exacte match voor de breedte en diameter van de OEM-banden. Als u die maat niet gebruikt, ontstaan er andere problemen. Zo zullen bijvoorbeeld uw snelheidsmeter en kilometerteller ook niet kloppen en niet de juiste snelheid registreren. Alle assistentiesystemen (zoals Adaptive Cruise Control, Eyesight Pre-Collision Braking, enz.) worden ook beïnvloed. U mag de fabrieksdonut ook niet gebruiken met een band van een andere maat.

• ALLE bovengenoemde hebben slechts ongeveer 3-5 mm speling, dus alle wielgewichten op alle vier de wielen (en een reservewiel van volledige grootte, als u er een krijgt) MOETEN achter de velgrand/TPMS-bult worden geplaatst, anders zullen de voorste remklauwen ze afscheuren. ALLEEN groene zone.
    View attachment 11248

• U MOET de juiste wielmoeren gebruiken voor de velgen die u kiest (en dat zijn waarschijnlijk NIET de OEM-moeren), omdat ze in de wielmoer-"pocket" moeten passen en hetzelfde contactoppervlak als de velg moeten hebben (bijvoorbeeld: standaard gebruikt een 60° vlak conisch contactoppervlak).

• U MOET 5 gewone wielmoeren meenemen om te gebruiken met de donut-reserveband, als u geen reservebandenset van volledige grootte krijgt die overeenkomt met uw eigen wegopstelling.

• U MOET een vijfde reserveband van volledige grootte aanschaffen als u geen 245/65R17-banden gebruikt, en deze moet overeenkomen met de maat van uw vier rijbanden (u kunt de donut niet gebruiken, omdat deze een andere maat heeft, wat mogelijk schade aan het AWD-systeem kan veroorzaken).

• Voeg GEEN offset-spacer toe om de offset te "corrigeren". Het zal het erger maken. Als u bijvoorbeeld een +40 mm wiel krijgt en een 10 mm offset-spacer toevoegt, heeft u nu een +30 mm offset. De offset (INZET) is van het contactoppervlak van de velg, niet van de velg zelf.

• DOE een naafcentrische ring toe aan elke velg die niet 56,1 mm is - de Method MR502 worden meegeleverd.

• U moet een 5-wielrotatie overwegen als u een reservewiel van volledige grootte krijgt. Dat betekent dat u niet-directionele banden moet nemen.

• Het kan zijn dat bepaalde garantieclaims worden geweigerd voor het gebruik van 17" velgen en/of banden.

Naar mijn mening heeft bijna niemand 17" wielen nodig, dus kies verstandig. Ik keur het niet goed en stel het niet voor om 17" wielen te kopen, maar als u dat wel besluit te doen (zoals ik), dan zijn dit de zorgen waar u zich bewust van moet zijn, en de velgen die nauwelijks passen.

Als u WEL besluit te kopen, praat dan met mijn vrienden bij @Discount Tire via het forum, en zij kunnen u helpen met een van de vier beschikbare opties, evenals de juiste naafcentrische ringen, en wielmoeren en banden.

ascent
Hoi, het is mij duidelijk dat de velgen van de Subaru Tribeca op een Subaru Ascent passen. We hebben een Tribeca uit 2013 met 17 inch Subaru BBS WRX/STI gesmede velgen. We hebben de auto nieuw gekocht en hebben 106.000 mijl op de auto staan. We hebben de auto nog steeds in de familie.
Koop altijd de lange termijn bumper-tot-bumper 5/100.000 tot 8/120.000 jaar garantie. Ik denk dat Subaru ongeveer $30.000 aan garantiereparaties heeft betaald voor onze Tribeca uit 2013. 3 ophangingen (ze gebruikten de onderdelen van de 2008 wrx/sti) op een zwaardere auto, één nieuwe motor bij 98.000 mijl, kabelboom, ramen en olie verversen om de 3.000 mijl.

#33 ·
Ik plaats dit hier, aangezien dit waarschijnlijk de plek is waar iedereen die op zoek is naar 17-inch montage zal stoppen.

Voor toekomstige lezers, merk op dat deze post gedateerd is op 13 december 2023 --->

Ik werd vanochtend via mijn e-mail op de hoogte gebracht dat er een NHTSA-terugroepactie is van Sumitomo op bepaalde Falken Wildpeak A/T3W-banden van de 265/70R17 115T-montage. Details zijn als volgt op de NHTSA-website voor terugroepacties:

Deze maatvoering is iets extremer dan wat een ongewijzigde Ascent zal hebben, ongeacht de wielmaat. Maar aangezien dit nog steeds binnen het bereik van de mogelijkheden ligt voor degenen die agressiever zijn met hun aanpassingen, dacht ik dat dit een goede plek zou zijn om een waarschuwingsvlag te plaatsen.

En onthoud dat als je deze setup hebt met (een) reserveband(en), je die band(en) ook moet controleren.

#35 ·
#36 ·
Een behoorlijk aantal mensen kijkt naar 17" velgen voor hun Ascents...
Omdat ik de eerste Ascent ben die ze heeft gebruikt, en omdat ik degene ben die al het onderzoek hiernaar is begonnen, helemaal terug in mei tot juli 2018, waarbij ik 3 dozijn wielen heb getest en onderzocht, dacht ik dat ik alles zou aanpakken wat in de groep is opgedoken (evenals de dingen die niet zijn opgedoken).

Ten eerste, ik raad 17” velgen voor vrijwel niemand aan. Vrijwel niemand heeft ze nodig, hoe cool ze er ook uitzien, dus doe dit op eigen risico.

Er zijn compromissen verbonden aan het rijden met 17" wielen, zoals veranderingen in de handling, maar een paar mensen zijn geïnteresseerd in een agressievere look, of meer zijwand voor extreem off-roaden, en zoeken naar 17" wielen die passen. Houd er rekening mee dat er naast het matchen van de normale parameters zoals boutpatroon (5x114.3) drie belangrijke factoren in het spel zijn:
  2. Moet voldoende belastbaar zijn om de Ascent te dragen (ik kies voor minimaal 1.800 pond draagvermogen, omdat off-roaden extreme krachten/impacten kan veroorzaken op manieren die niet gebruikelijk zijn voor rijden op de weg).

Tot op heden zijn er slechts VIJF 17" wielen die over de voorste remklauwen van de Ascent passen en voldoende belastbaar zijn (en ik heb persoonlijk ongeveer 3 dozijn onderzocht, waarbij anderen dat aantal aanzienlijk hebben verhoogd).

Hier zijn ze, gerangschikt van meest delicaat tot meest robuust uitziend:
  1. Liquid Metal Shadow
    View attachment 5950
  2. TSW Sebring
    View attachment 5949
  3. fifteen52 Traverse MX
    View attachment 5952
  4. Black Rhino Arch
    View attachment 21632

5. Method MR502
    View attachment 5951

• De standaard bandenmaat is 245/65R17 - het is een exacte match voor de breedte en diameter van de OEM-banden. Als u die maat niet gebruikt, ontstaan er andere problemen. Uw snelheidsmeter en kilometerteller kloppen bijvoorbeeld ook niet en registreren niet de juiste snelheid. Alle hulpsystemen (zoals Adaptive Cruise Control, Eyesight Pre-Collision Braking, enz.) worden ook beïnvloed. U mag ook de fabrieksdonut niet gebruiken met een band van een andere maat.

• ALLE bovenstaande hebben slechts ongeveer 3-5 mm speling, dus alle wielgewichten op alle vier de wielen (en een reservewiel van volledige grootte, als u er een krijgt) MOETEN achter de velgrand/TPMS-bult worden geplaatst, anders zullen de voorste remklauwen ze afscheuren. ALLEEN groene zone.
    View attachment 11248
  • U MOET de juiste wielmoeren gebruiken voor de velgen die u kiest (en dat zijn waarschijnlijk NIET de OEM-moeren), omdat ze in de wielmoer-"pocket" moeten passen en hetzelfde contactoppervlak als de velg moeten hebben (bijvoorbeeld: standaard gebruikt een 60° vlak conisch contactoppervlak).

• U MOET 5 gewone wielmoeren meenemen om te gebruiken met de donut-reserveband, als u geen reserveband van volledige grootte krijgt die overeenkomt met uw eigen wegopstelling.

• U MOET een vijfde reserveband van volledige grootte aanschaffen als u geen 245/65R17-banden gebruikt, en deze moet overeenkomen met de maat van uw vier rijbanden (u kunt de donut niet gebruiken, omdat deze een andere maat heeft, wat mogelijk schade aan het AWD-systeem kan veroorzaken).

• Voeg GEEN offset-spacer toe om de offset te "corrigeren". Het zal het erger maken. Als u bijvoorbeeld een +40 mm wiel krijgt en een 10 mm offset-spacer toevoegt, heeft u nu een +30 mm offset. De offset (INSET) is van het contactoppervlak van de velg, niet van de velg zelf.

• DOE een naafcentrische ring toe aan elke velg die niet 56,1 mm is - de Method MR502 worden meegeleverd.

• U kunt een 5-wielrotatie overwegen als u een reserveband van volledige grootte krijgt. Dat betekent dat u niet-directionele banden krijgt.

• Het is mogelijk dat bepaalde garantieclaims worden geweigerd voor het gebruik van 17" velgen en/of banden.

Naar mijn mening heeft bijna niemand 17" wielen nodig, dus kies verstandig. Ik keur het niet goed en stel het niet voor om 17" wielen te nemen, maar als u dat wel besluit te doen (zoals ik), dan zijn dit de zorgen waar u zich bewust van moet zijn, en de velgen die nauwelijks passen.

In de FYI-afdeling passen de 2023 Subaru Ascent Touring niet meer op 17 inch wielen?

27 februari 2024. Vorige week hebben we onze eerste Subaru opgehaald, een 2023 Ascent, Touring-model met 20" rubberen banden. We wonen aan grindwegen met vuursteen en als de grader langskomt, splitst hij de vuursteen in scherven, het is alsof je op scheermessen rijdt. Vorig voertuig was een Santa Fe 2.0 Turbo met 19 inch banden. We hebben er 17 inch wielen op gezet met heavy duty cross-terrain banden en, viola!, geen wekelijkse lekke banden meer. Omdat ik dezelfde lekbestendigheid voor de Ascent wilde, ging ik meteen naar de Discount Tire-winkel in Temple, Texas en sprak daar met een zeer deskundige verkoper, Devin, die de Liquid Metal-wielen en Wildpeak-banden de maand ervoor op een 2020 Ascent had gezet. Toen ze echter probeerden dezelfde 17 inch banden op mijn 2023 Ascent Touring-model te zetten, ging het niet. De remklauwen moeten nu nog groter zijn en voorkwamen dat de wielen pasten. Dus bestelden we 18 inch TSW Sebring-wielen met 245/60R18 Wildpeak A/T Trail-banden die vandaag, 28-2-24, binnen zouden moeten komen. Helaas is dit een veel duurdere verandering en ik wilde die 17 inch wielen echt op mijn Ascent zien. Zucht. mlc

#37 ·
In de FYI-afdeling: passen de 17-inch wielen niet meer op de 2023 Subaru Ascent Touring?

27 februari 2024. Vorige week hebben we onze eerste Subaru opgehaald, een 2023 Ascent, Touring-model met 20" banden. We wonen op grindwegen met vuursteen en als de grader komt, splitst hij de vuursteen in scherven, het is alsof je op scheermesjes rijdt. Vorig voertuig was een Santa Fe 2.0 Turbo met 19 inch banden. We hebben er 17 inch wielen op gezet met heavy duty cross-terrain banden en, voilà!, geen wekelijkse lekke banden meer. Omdat ik dezelfde lekbestendigheid voor de Ascent wilde, ging ik meteen naar de Temple Texas Discount Tire shop en sprak daar met een zeer deskundige verkoper, Devin, die de maand ervoor Liquid Metal wielen en Wildpeak banden op een 2020 Ascent had gezet. Toen ze echter probeerden dezelfde 17 inch banden op mijn 2023 Ascent Touring model te zetten, ging dat niet. De remklauwen moeten nu nog groter zijn en voorkwamen dat de wielen pasten. Dus bestelden we 18 inch TSW Sebring wielen met 245/60R18 Wildpeak A/T Trail banden die vandaag, 28-2-24, binnen zouden moeten komen. Helaas is dit een veel duurdere verandering en ik wilde die 17 inch wielen echt op mijn Ascent zien. Zucht. mlc
Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om dit te plaatsen. Veel forumleden zullen deze informatie nuttig vinden bij de aankoop van aftermarket wielen met een kleinere diameter. Het is jammer dat de 17 inch wielen niet passen op de nieuwere Subaru Ascent.

#38 ·
Ik geloof dat MY24 remklauwbeugels heeft toegevoegd die van invloed kunnen zijn op deze specifieke situatie. 18 inch is de beste manier om meer zijwand te krijgen en toch ruimte te hebben voor de remmen.

• Helpful
Reactions: Packard8
#40 ·
Ik geloof dat MY24 remklauwbeugels heeft toegevoegd die van invloed kunnen zijn op deze specifieke situatie. 18s zijn de beste manier om meer zijwand te krijgen en toch ruimte te hebben voor de remmen.
Alle Ascents uit 2019-2024 gebruiken dezelfde onderdelen. Er zijn geen wijzigingen geweest, hoewel sommige dealers een aantal interessante wijzigingen hebben doorgevoerd.

Hier is 2024:

#42 ·
#46 ·