Subaru Ascent Forum banner

Oil grade you're using now

• 0W20 or 5W20

• 0W30 or 5W30

• 0W40 or 5W40

• 0W20 because that's the ONLY oil spec'd for this engine

61 - 80 of 133 Posts
Als ik 0w30 net zo gemakkelijk kon vinden als 0w20, zou ik dat gebruiken, maar het is moeilijk om het bij mij in de buurt te vinden. Ik heb veel gebruikte olie-analyses gezien die aantonen dat de 2.4 de olie behoorlijk verdunt en de lichte toename in viscositeit zou kunnen helpen. Ik zou me er geen zorgen over maken dat het iets beschadigt. Maar dat is slechts mijn mening, ieder zijn eigen. Als je een kwaliteitsvolle 0w30 gebruikt met dezelfde intervallen als vereist door subaru en ze het afwijzen, zou ik geschokt zijn.
Walmart verkoopt Mobil 1 0W30, $30 dollar voor 5 quarts. Persoonlijk zou ik mijn garantie niet riskeren door het te vervangen, maar YMMV. Ik kan de theoretische redenatie voor gebruik in een extreem heet klimaat begrijpen, maar ik neem aan dat de Subaru-ingenieurs dat waarschijnlijk ook hebben overwogen.

PS, ik weet niet zeker waar de "robot of mens" vandaan komt, het is slechts een link naar Walmart

Als ik 0w30 net zo gemakkelijk kon vinden als 0w20, zou ik dat gebruiken, maar het is moeilijk te vinden in mijn buurt. Ik heb veel gebruikte olieanalyses gezien die aantonen dat de 2.4 de olie behoorlijk verdunt en de lichte verhoging van de viscositeit zou kunnen helpen. Ik zou me er geen zorgen over maken dat het iets beschadigt. Maar dat is slechts mijn mening, ieder zijn eigen.
Je gaat ervan uit dat de motortechnici van Subaru idioten zijn. Geloof me, ze weten veel beter hoe olie en viscositeit werken dan een stel mensen die Google gebruiken om erover te leren. ;)

Als je een kwaliteitsolie 0w30 gebruikt met dezelfde intervallen als vereist door Subaru en ze wijzen het af, zou ik geschokt zijn.
Dit is geen vraag, en dit is geen speculatie - dit is geschiedenis en feit:
Subaru heeft AL (en TERECHT) garantieclaims om die reden afgewezen.

Maar nogmaals, het kan me niet schelen wat je in JOUW motor stopt. Niemand houdt je tegen om de verkeerde olie te gebruiken als je die kunt vinden.

Walmart verkoopt Mobil 1 0W30, $30 dollar voor 5 quarts. Persoonlijk zou ik mijn garantie niet riskeren door het te vervangen, maar YMMV. Ik kan de theoretische redenatie voor gebruik in een extreem heet klimaat begrijpen, maar ik neem aan dat de Subaru-ingenieurs dat waarschijnlijk ook hebben overwogen.

PS, ik weet niet zeker waar de "robot of mens" vandaan komt, het is slechts een link naar Walmart

Dat komt omdat het reageerde op de "robot" (forumsoftware) die probeerde een voorbeeld van de pagina te krijgen.

Ja, ik ben me ervan bewust dat Walmart.com het verkoopt, maar het is niet te vinden in de fysieke winkels bij mij in de buurt. Ik heb verschillende slechte ervaringen gehad met het online bestellen van olie en kreeg een doos met een fles in een doorweekte plastic zak.
Ik neem NIET aan dat Subaru-ingenieurs idioten zijn (alleen de ingenieurs die de remblokken/rotormaterialen hebben geselecteerd):LOL:.
Ik wilde geen ruzie veroorzaken, ik ben hier vrij nieuw, en het kan me eerlijk gezegd niet schelen of je olijfolie en azijn in je auto gebruikt. Ik doe geen aanbevelingen, ik heb gewoon nog nooit gehoord dat Subaru iemand heeft afgewezen vanwege een hoogwaardige synthetische motorolie (voldoet aan SP, maar is één viscositeit hoger.) Ik zeg NIET dat het niet is gebeurd! Ik leef gewoon onder een steen.
Ik zou graag willen weten of er documentatie was van regelmatige olieverversingen en welke viscositeit olie er werd gebruikt in plaats daarvan, wat leidde tot uitval en weigering van de garantie. Uit nieuwsgierigheid wil ik begrijpen wat er is gebeurd, ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan 0w20. Maar betekent dat dat Subaru mijn garantieclaim zou afwijzen als ik 5w20 zou gebruiken??

Ik heb nog nooit gehoord dat Subaru iemand afwijst vanwege een hoogwaardige synthetische motorolie
Klopt, maar nu wel. Het gebeurt, terecht.

Begrijp me niet verkeerd, het is een echt mooi vest (de hoed is gewoon oké), maar ze hebben me NOOIT betaald. Ik heb NOOIT een auto gekregen. Ik heb NOOIT cadeaus gekregen, behalve wat jullie allemaal krijgen (verdorie, toen jullie allemaal Dysons kregen, die ik trouwens hard nodig had, kreeg ik een organizer voor de laadruimte - en kocht mijn Dyson zelf, lol).
Mijn Subaru Dyson heeft nu zijn 3e batterij. Tot op heden heb ik slechts de helft van de prijs van een van die batterijen betaald - Dyson heeft de 1e vergoed en de 2e vervanging terugbetaald. Beste stofzuiger ooit! :p

Je bent vergeten onze 8% inflatie-matching forum medewerkersverhoging te vermelden...
(1,08 x $0,00 = $0,00)

Juist, maar nu heb je het. Het gebeurt, terecht.
Hebben ze de garantieclaim afgewezen omdat het het verkeerde gewicht olie was of de verkeerde classificatie? Met andere woorden, was het een niet-synthetische of niet-gf5/gf6a-geclassificeerde olie? Of gewoon het verkeerde gewicht?

Ook, hoe heeft Subaru vastgesteld dat het de verkeerde olie was? Records, het woord van de eigenaar, of hebben ze het naar een wetenschappelijk laboratorium gestuurd om het oorspronkelijke gewicht gedeeld door de tijd dat het in de motor zat, te bepalen, uitdunnend in de loop van de tijd?

Hebben ze de garantieclaim afgewezen omdat het het verkeerde gewicht olie was of de verkeerde classificatie? Met andere woorden, was het een niet-synthetische of niet-GF5/GF6a-geclassificeerde olie? Of gewoon het verkeerde gewicht?

Ook, hoe heeft Subaru vastgesteld dat het de verkeerde olie was? Records, het woord van de eigenaar, of hebben ze het naar een wetenschappelijk laboratorium gestuurd om het oorspronkelijke gewicht te bepalen gedeeld door de tijd dat het in de motor zat en in de loop der tijd dunner werd?
Gewicht. Eigenaar "vertelde" het hen door de records te verstrekken.

En nogmaals, Subaru-ingenieurs begrijpen beter hoe, wanneer en waarom olie dunner wordt dan onze Google-opleiding in de materie. Het is absurd om te denken dat ze dat niet hebben overwogen in de vele jaren van ontwerp en testen.

Interessant dat niemand (behalve ik) de dikte van de olie bij de start bespreekt.

Interessant dat niemand (behalve ik) de dikte van de olie bij het starten bespreekt.
Dat is de reden dat ik 3K OCI's doe. Ik maak me geen zorgen over degradatie met dit schema, en olie en filters zijn relatief goedkoop, vooral als je het zelf doet. Costco had hun syn 0W20 in de aanbieding voor ongeveer $20 voor de 5 Qt-kan, en ik kocht 6 OEM blauwe filters voor ongeveer $6 per stuk online.

• Like
Reactions: Robert.Mauro
Laten we het bespreken. Wat is de dikte van de olie bij de start?
Laten we het er gewoon bij laten hoe fijn het moet zijn om de smering van die turbo en andere vitale lagers met nauwe toleranties bij koude starts te verminderen, omdat niemand er echt over heeft nagedacht wat olie moet doen, en wanneer de motor zich in zijn meest uitdagende smeermoment bevindt (koude starts).

De 0W-20 begint gemakkelijk en onmiddellijk door alles te stromen, in tegenstelling tot 5W-20.

Laten we het er gewoon op houden hoe fijn het moet zijn om de smering van die turbo en andere vitale lagers met nauwe toleranties bij koude starts te verminderen, omdat niemand er echt over heeft nagedacht wat olie moet doen, en wanneer de motor zich op zijn meest uitdagende smeermoment bevindt (koude starts).

De 0W-20 begint gemakkelijk en onmiddellijk door alles te stromen, in tegenstelling tot 5W-20.
Ik ben het ermee eens. Koude start is enorme slijtage aan de motor. Ik denk dat waar mensen over struikelen, is waarom niet een 0w30, omdat het geweldige koudstart-eigenschappen biedt en vermoedelijk een betere weerstand tegen hitte en verdunning. Maar nogmaals, met Subaru's aanbeveling om het elke 3.000 km te vervangen als je korte ritten maakt of in een koud klimaat woont, zou je waarschijnlijk 0w20 of minder kunnen rijden als Subaru het aanbeveelt en het zou goed zijn

Precies, en een betere koude start smering krijgen. Gezien het aantal Subies dat in Vermont en Colorado wordt verkocht... ;)

Ik ben meer bezorgd over de neiging van deze motor om de olie met brandstof te verdunnen. Ik heb verschillende gevallen gezien van gebruikte olieanalyse van de fa24 die de olieviscositeit in de loop van de oci verdunt tot het punt waarop deze ONDER de 20 gewichtsviscositeit daalt. Ook de startviscositeit bij koude temperaturen tussen een 5w of een 0w is verwaarloosbaar bij temperaturen boven de arctische temperaturen. Ik geloof dat de drang naar de dunnere olie niet wordt gedreven door een ingenieur, maar door de CAFE-normen voor brandstofverbruik. Nogmaals, ik probeer geen ruzie te zoeken.

Ook de smering bij een koude start zou niet anders zijn tussen een 0w-16, 20, 30 of 40. De koude start zou niet beïnvloed worden, aangezien het eerste getal te maken heeft met de oliekwaliteit als deze koud is.

Ik ben er zeker van dat Subaru binnenkort overstapt op 0W-16, net als andere bedrijven. U maakt zich zorgen over een probleem dat er geen is.

Zag niet dat hij vermeldde of dat synthetisch was of niet. Dat zou een verschil maken, neem ik aan
Ik betwijfel of syn of dino in eerste instantie enig verschil zou maken (als beide dezelfde temperaturen hebben). Viscositeit is viscositeit, hoewel een syn-olie waarschijnlijk de viscositeit veel beter zou behouden onder hitte en stress.

• Like
Reactions: denissh
61 - 80 of 133 Posts