Subaru Ascent Forum banner

Aanhoudend probleem met falende assen

1.4K views 15 replies 8 participants last post by  LouC  
#1 · (Edited)
Kan iemand mij helpen begrijpen wat hier aan de hand is. Mijn 2020 Ascent heeft herhaaldelijk problemen met de aandrijfas en ik maak me op dit moment ernstige zorgen over de veiligheid. Ik heb een gedetailleerde lijst van de service-reparaties bijgevoegd. Al het werk is bij de dealer gedaan en met uitzondering van de eerste vervanging van de aandrijfas en de eerste set schokdempers, hebben ze de kosten van de vervolgreparaties gedekt als "klantvriendelijkheid" of "onderdeeldefect". Zoals u kunt zien in de gedetailleerde reparatielijst, is hij nu 6 keer in de werkplaats geweest! Ik heb het gevoel dat dit slechts lapmiddelen zijn en dat er hier een groter probleem is.

Attachments

#3 ·
Zeker geen veelvoorkomend probleem, maar ik kan begrijpen hoe frustrerend het voor u is geweest.

• Like
Reactions: packout
#4 · (Edited)
Uitgaande van het feit dat u momenteel geen lift heeft, noch ooit een heeft gehad...

Dit klinkt als een differentieelprobleem, geen asprobleem. C-clips verslijten niet door normaal gebruik, zelfs niet door installatie en herinstallatie. Het knallende geluid lijkt waarschijnlijk te komen doordat de as eruit sprong en steeds weer terug sprong, wat mij doet geloven dat het probleem intern in het differentieel zit waar de C-clip zit.

Wanneer hij eruit springt, kan de as de zonnewiel-lagersdrager beschadigen, waardoor er een "stuk ontbreekt". Het kan ook het tandwiel binnenin opeten.

Ik ben waanzinnig druk met de voorbereidingen voor onze Make-A-Wish liefdadigheidsactie en een paar andere grote evenementen, maar als niemand u dit allemaal heeft laten zien, kan ik een paar van mijn "reserveonderdelen" tevoorschijn halen en u laten zien wat ik bedoel.

#5 · (Edited)
Uitgaande van het feit dat u momenteel geen lift heeft, noch ooit een heeft gehad...

Dit klinkt als een differentieelprobleem, niet als een asprobleem. C-clips slijten niet door normaal gebruik, zelfs niet door installatie en herinstallatie. Het knallende geluid lijkt waarschijnlijk te komen doordat de as eruit sprong en steeds weer terug sprong, wat mij doet geloven dat het probleem intern in het differentieel zit waar de C-clip zit.

Wanneer het eruit springt, kan de as de zonnewiel-lagercarrosserie beschadigen, waardoor er een "stuk ontbreekt". Het kan ook het tandwiel binnenin opeten.

Ik ben waanzinnig druk met de voorbereidingen voor onze Make-A-Wish liefdadigheidsactie en een paar andere grote evenementen, maar als niemand u dit allemaal heeft laten zien, kan ik een paar van mijn "reserveonderdelen" tevoorschijn halen en u laten zien wat ik bedoel.

"Als de lekkage nog aanwezig is, moet de linker voorste differentieel zijdelingse retainer worden vervangen."

Dat zit eigenlijk in het differentieel, groene pijlen. De asassen met de borgringen schuiven in waar de oranje pijlen zijn. Die zitten achter de zonnewiel-lagercarrosserieën, die eromheen zitten en de tandwielspeling regelen (en de eenheid afdichten).

View attachment 27783
Bedankt voor de uitleg - en veel succes met de liefdadigheidsactie! Eén vraag... betekent dat dat ik een nieuw differentieel nodig heb? En wat uw aanname betreft... geen lift, geen ruig rijden of slepen... gewoon een moeder op voorstedelijke straten!

#7 ·