Subaru Ascent Forum banner

Lift Kit Compleet - en geïnstalleerd

42K views 69 replies 20 participants last post by  Robert.Mauro  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal, eindelijk is mijn liftkit voltooid, mijn CNC-werk is gedaan en mijn kit is geïnstalleerd. Binnenkort meer foto's.

2,2" totale lift.
12116

Liftkit geïnstalleerd door mij...
VOOR (2,3"):
1/2" Subtle Solutions top hat spacers
1,7" Eibach Lifting Springs
Nameless veerpootbrug

ACHTER (2,3"):
1" Anderson Design and Fabrication top hat spacers
1,4" Eibach Lifting Springs
1" subframe spacers ontworpen en CNC'd door mij

OVERIGE:
Primitive Racing skids (voor, voorlip, middenpantser, achterdiff)

Voor degenen die zich afvragen waarom 1" + 1,4" niet gelijk is aan 2,3", komt dit omdat de subframe spacers de effectieve lift hoogte verminderen. De schokdemper fungeert als een draaipunt en de onderste draagarm als een hefboom. Het draaipunt wordt 2,4" naar beneden verplaatst, maar het binnenste uiteinde van de hefboom wordt 1" verlaagd. Dus de effectieve lift wordt een beetje verminderd.

Dus, EFFECTIEVE lift is ongeveer 2,3" - dat komt omdat de wielen verder naar beneden aan de uiteinden van de "hendels" (draagarmen) zitten.

Uitlijning is geweldig geworden, dus mijn wiskunde klopte. Alles werkte binnen het bereik en precies zoals verwacht. Mijn achterkant is beladen voor de reis, omdat ik wilde zien of ik nog steeds binnen de specificaties zat (ja, -1,0° in een bereik van +0,3° tot -1,3°).

12115
Lift

#6 · (Edited)
Ik weet hoe goed de Ascent in de bochten balanceert en gewicht laadt, dus ik heb een belachelijk eenvoudige manier bedacht om de frame-afstandhouders te installeren. Het kostte 30 minuten om het hele subframe en de steunbeugels en de stabilisatorstangbevestiging te laten zakken en de afstandhouders te installeren. Van begin tot eind. En dat omvatte veel pauzes om stukken ervan te filmen voor de 2e en enige andere Ascent die deze lift krijgt. Dat was het allergemakkelijkste deel van de klus. Ik raad mijn methode niet aan, want een fout kan de auto vernietigen. Letterlijk. Unibody, gastank, assen, noem maar op... maar als iemand erg mechanisch onderlegd is, weet ik zeker dat hij kan uitzoeken wat ik heb gedaan.

#7 ·
@Robert.Mauro Mooi werk.

Persoonlijk heb ik geen off-road ambities en de wendbaarheid van de Ascent op de weg is precies goed voor mijn minimale eisen, maar het is leuk om te zien wat anderen kunnen.

Vraag: In het Drive-artikel over de Wilderness Outback wordt vermeld dat Eyesight opnieuw geprogrammeerd moest worden voor de extra rijhoogte. Heeft u problemen ondervonden of plannen voor Eyesight-aanpassingen?

#8 ·
Helaas kan ik het zicht niet aanpassen. Het zijn programmeerwijzigingen die moeten worden doorgevoerd. Ja, het zicht, vooral zaken als Lane Centering en Lane Keep Assist, worden beïnvloed. Ik ben er zeker van dat pre-collision braking ook wordt beïnvloed (en dus adaptieve cruise control) vanwege de manier waarop de sluitingsafstanden worden beïnvloed door de veranderingen in hoeken en afstanden bij het naderen met dezelfde snelheid.

#9 ·
Helaas kan ik Eyesight niet aanpassen. Het zijn programmeerwijzigingen die moeten worden doorgevoerd. Ja, Eyesight, vooral zaken als Lane Centering en Lane Keep Assist, worden beïnvloed. Ik ben er zeker van dat pre-collision braking ook wordt beïnvloed (en dus adaptive cruise control) vanwege de manier waarop de sluitingsafstanden worden beïnvloed door de veranderingen in hoeken en afstanden bij het naderen met dezelfde snelheid.
Dit doet me afvragen hoe Eyesight wordt beïnvloed door veranderingen in de houding door minder agressieve "modificaties" zoals achteroverhelling veroorzaakt door kogeldruk en lading.

Zou het toevoegen van frontale sensoren en radar Eyesight-herprogrammering overbodig maken?

#11 · (Edited)
Ja! De meeste mensen denken dat het gewoon juridisch jargon is, maar het is eigenlijk een technische feit. Totdat deze systemen deze dingen kunnen verwerken zoals een menselijk brein, zullen dingen als verschillende hoeken en verschillende hoogtes van invloed zijn op hoe ze de wereld om hen heen "waarnemen".

EDIT (juni 2023): Tijdens mijn recente bezoek aan Subaru Research and Development sprak ik met een van de hoofdingenieurs die aan de ADAS-systemen van Subaru werkt (bijv. Eyesight, en meer waar ik niet over kan praten). Hij zegt dat de dingen die we hierboven hebben besproken absoluut GEEN juridisch jargon zijn - hij is geen advocaat, en hij en zijn team hebben die dingen geschreven. Ze hebben het geschreven omdat het wiskundig en mechanisch waar is.

#12 ·
Ja! De meeste mensen denken dat dat alleen maar juridisch jargon is, maar het is eigenlijk een technisch feit. Totdat deze systemen deze dingen kunnen verwerken zoals een menselijk brein, zullen dingen als verschillende hoeken en verschillende hoogtes van invloed zijn op hoe ze de wereld om hen heen "waarnemen".
Voor mij leest het alsof de advocaten en ingenieurs te veel vergaderingen hebben gehad. Ik weet dat er veel waarheid in zit, maar er staat ook: "Installeer geen andere ruitenwissers dan originele SUBARU ruitenwissers. Anders kan het gezichtsveld van de stereocamera worden beïnvloed en kan het EyeSight-systeem mogelijk niet goed functioneren."

#13 ·
Dat is oud, en grotendeels te wijten aan de rage van oversized, flitsende, glimmende en soms verlichte ruitenwissers. Ik denk dat we ermee opgescheept zitten, omdat er nog steeds mensen zijn die het doen - zoals de STI die me een tijdje geleden op de Cross Bronx Expressway passeerde. De hele auto, grondeffecten, wielkasten, carrosserie, ruitenwissers en alles, waren verlicht en glimmend en knipperend. Natuurlijk, (1) zwaaide, toeterde en knipperde hij naar me, dus ik ben blij, en (2) STI's hebben geen Eyesight, dus het maakt niet uit - maar het doet er wel toe voor de rest van ons die het wel hebben, lol!

#15 ·
Nee, niet echt. Niets anders dan het standaardgevoel in dat opzicht. Alles blijft vrij rechttoe rechtaan op de Ascent omdat hij geen frame-afstandhouders heeft zoals de Outback, Crosstrek en Forester (nou ja, de mijne wel, maar dezelfde maat als die van de Outback).

#16 ·
Die info bevestigt voor mij dat de belangrijkste oorzaak van "het wiebelen" op een nieuwer voertuig de achterste subframe-afstandhouders zijn die bij de meeste liften worden geleverd. De afstand van het achterste subframe komt niet overeen met de hoeken van het achterdifferentieel en de uitgaande pignon van de transmissie. Dit is een reden waarom de Ascent er niet zo veel last van lijkt te hebben. Naarmate CVT-steunen en CV-assen ouder worden, vraag ik me af of het meer uitgesproken zal zijn als mensen gebruikte Ascents kopen en ze na aanzienlijke kilometers liften. Ik ben altijd op zoek naar feedback, omdat ik continu werk aan R&D en productverfijning.

#18 ·
Ik steun je! Het is de beste manier om de gevaren van zulke wegen te trotseren. 😂

#19 ·
11,25" speling tot de zijrails/krikrails

#26 ·
Ik vraag me af of Ironman 4x4 ooit met een kit voor de Ascent zal komen. Ik weet dat de vraag veel minder zal zijn, maar ik verwacht toch dat deze niet al te veel zal verschillen van hun bestaande kits.
FlatOut heeft een paar series klaar en ze gaan me voorzien van een aangepaste camber mount voor de voorkant.

Mijn volgende versie van de lift zal 1" lift op de weg zijn, wat mijn brandstofverbruik zal herstellen, en 3,5-3,7" lift offroad.

Verstelbare bovenste draagarmen achter worden gebruikt voor de camberafstelling achter.

#21 ·
Ziet er mooi uit met de lift, niet te hoog, uitlijningsspecificaties zien er geweldig uit, het lijkt erop dat je je Ascent aan ruwe omstandigheden hebt blootgesteld, waardoor de ophanging, besturing en unistructuur van het voertuig werden belast. Als je Ascent het goed doet voor jou offroad, dan zou de Ascent het ook goed moeten doen voor ons weggebruikers.

#23 ·
Ziet er mooi uit met de lift, niet te hoog, uitlijningsspecificaties zien er geweldig uit, het lijkt erop dat je je beklimming door een aantal ruwe omstandigheden hebt gehaald die de ophanging, besturing en unistructuur van het voertuig belasten. Als je Ascent het goed doet voor jou offroad, zou de Ascent het goed moeten doen voor ons weggebruikers.
Lift ziet er geweldig uit. Heb je iets gedaan om je kat te beschermen? Hier in de buurt (tampa fl) zijn opgetilde auto's de belangrijkste doelwitten voor diefstal van converters.

#22 ·
@Graves bedankt! Ja, mijn Ascent heeft een aantal waanzinnige avonturen beleefd en heeft zijn klim-, klauw- en reislimieten in het hele land verlegd...
Volgende week vrijdag begin ik aan een roadtrip van 6.500 mijl door 5 nationale parken en meerdere nationale openbare gronden voor mijn vakantie, waar ik ook geld ophaal voor de National Park Foundation. Het zal 1.000-1.5000 mijl offroad reizen bevatten.

#25 ·
Zijn de banden 29,5" hoog of groter?
Ja, ik gebruik banden met de OEM-maat in breedte en omtrek, dus ze zijn automatisch 29,5" of groter.

12742

#28 ·
@Robert.Mauro Mis ik iets? Hoe ga je het aanpassen tussen de weg en off-road?
De Flatouts hebben verstelbare ringen die de veervoorspanning verhogen of verlagen en de veerbasis omhoog of omlaag bewegen. Dat regelt de hoogteverstelling.

Ik ben van plan mijn achterste subframe-afstandhouders te verwijderen zodra ik de achterste verstelbare draagarmen kan krijgen, en dan laat ik hem op beide hoogtes uitlijnen en markeer ik de uitlijningen.

#29 ·
@Robert.Mauro Met betrekking tot Eyesight, heeft u onderzocht om het na de lift opnieuw te laten kalibreren? Ik heb een paar berichten gezien op Crosstrek- en Outback-forums die daarop zinspeelden, maar ze gaven heel weinig details. Ik vraag dit omdat ik een kleine lift overweeg, zoals die van Primitive, maar ik wil geen nadelig effect hebben op de veiligheidsvoorzieningen. Er zijn veel snelwegritten tussen waar ik woon en plaatsen waar ik de lift daadwerkelijk zou gebruiken. ACC en lane centering maken die stukken veel minder vermoeiend.

#30 ·
Ja, dat heb ik gedaan... helaas is er geen manier om het opnieuw te kalibreren voor de hoogte. Men kan hopen dat het kalibreert, maar dat is niet helemaal hetzelfde. Er is geen instelling om de computer te laten weten over de extra hoogte van de lift. :(

#31 ·
Ja, dat heb ik gedaan... helaas is er geen manier om het echt opnieuw te kalibreren voor de hoogte. Men kan hopen dat het kalibreert, maar dat is niet helemaal hetzelfde. Er is geen instelling om de computer te laten weten van de extra hoogte van de lift. :(
Weet je precies wat voor nadelige gevolgen het zal hebben? Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze er problemen mee hebben gehad na een lift, maar dat zijn allemaal subjectieve meningen. Ik ben benieuwd wat de experts zouden zeggen over de gevolgen ervan. Ik wil niets doen zonder ECHT de impact ervan te kennen. En als ik die impact ken, kan dat ook mijn keuze beïnvloeden of ik wel of niet een wilderness-uitvoering wil.

#32 ·
Verhoogde moeilijkheidsgraad met rijstrookbehoud- en rijstrookcentreringsfuncties, enkele vreemdheden met adaptieve cruise control.

#34 ·
Helaas, nee, er is geen manier om opnieuw te kalibreren. Het is een softwarewijziging die nodig is om om te gaan met het feit dat de auto minder van de weg eromheen ziet. Hoe hoger hij gaat, hoe minder hij naar de zijkanten en randen ziet (bijv. markeringen op de weg), wat niet alleen van invloed is op zijn vermogen om LKA en Lane Centering te doen, maar ook op zijn vermogen om ACC nauwkeuriger te gebruiken.

Maar ja, hoe dan ook, Subaru gaat dat waarschijnlijk niet doen voor aftermarket-onderdelen.

#35 ·
Helaas, nee, er is geen manier om opnieuw te kalibreren. Het is een softwarewijziging die nodig is om om te gaan met het feit dat de auto minder van de weg eromheen ziet. Hoe hoger hij gaat, hoe minder hij naar de zijkanten en randen (bijv. wegmarkeringen) ziet, wat niet alleen van invloed is op zijn vermogen om LKA en Lane Centering te doen, maar ook op zijn vermogen om ACC nauwkeuriger te gebruiken.

Maar ja, hoe dan ook, Subaru gaat dat waarschijnlijk niet doen voor aftermarket-onderdelen.
Hopelijk zal dat minder een probleem zijn met de volgende generatie eyesight-camera's die een breder gezichtsveld zouden moeten hebben.

Image