Subaru Ascent Forum banner
21 - 40 of 42 Posts
Dit overkwam me deze week toen ik een fastfood drive-through verliet. Ik reed hem een beetje omhoog en uiteindelijk sloot hij. De temperatuur was 65 graden en droog. We zitten midden in het pollenseizoen, dus ik dacht misschien dat het raam te veel pollen op het raam had? en droogde de binnenste delen uit die het raam zouden moeten bedienen. De volgende dag probeerde ik het en het werkte prima. Ik zal de oplossing die iemand heeft gepost proberen als het weer gebeurt. Het is niet alleen het koude weer dat dit veroorzaakt. Ik wil er gewoon voor zorgen dat het gedekt is terwijl het nog onder garantie valt!

Hetzelfde begon hier met het raam van de bestuurder te gebeuren. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de rail te kijken, maar als het de bovenste 20% van de reis bereikt, merkbare vertraging en toonhoogteverandering, gevolgd door een automatische intrekking. Duwen met één hand werkt tot nu toe, maar met slechts 10K en nog geen jaar oud, man, ik had gehoopt op een betere lijm/smering van de rail.

Dat is vaak gebeurd op onze 2018 Outback met het raam aan de passagierskant. Subaru heeft de rail schoongemaakt, maar het doet het nog steeds. Moet wel iets met die gevoelige Subaru-ruitmotoren te maken hebben. We hebben hem vorige week verkocht, omdat we in Colorado wonen, waar het af en toe regent en niet met het raam in de neerwaartse positie vast kunnen komen te zitten. Eigenlijk hebben we hem verkocht om een hybride voertuig te krijgen. Mijn vrouw heeft altijd spijt van de verkoop van haar 2012 Camry hybride.

Dit is een probleem geworden met het raam aan de bestuurderskant van onze Ascent uit 2019 met minder dan 13000 mijl. Bij het testen, voelen, schoonmaken en smeren lijkt het probleem te liggen bij de pakking in de bovenhoek van het raam. Het rubber voelt aan als een ander rubbermateriaal dan de rest van de raampakking. Het voelt aan als het rubbermateriaal dat ik in het verleden op afstandsbedieningen heb gehad, dat na een beetje ouderdom gewoon plakkerig wordt. Ik denk dat het probleem zit in het materiaal dat Subaru heeft gebruikt om deze pakking te vormen, die in de bovenhoek. Ik zal zien hoe het met de dealer gaat, maar we zitten 7 maanden over onze garantie van 36 maanden.

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn raam aan de bestuurderskant gaat niet dicht. Nu staat het helemaal open. Het is vandaag erg koud, slechts 9 graden. Ik heb geprobeerd de glazen rand vast te pakken om het omhoog te halen, toen ging het helemaal naar beneden. Nog steeds open. Een oplossing? Het is erg koud. Kan niet rijden met het raam open. Oplossingen??

Ik heb hetzelfde probleem, mijn raam aan de bestuurderskant gaat niet dicht. Nu staat het helemaal naar beneden. Het is vandaag erg koud, slechts 9 graden, ik probeerde de glaskant vast te pakken om het omhoog te brengen, toen ging het helemaal naar beneden. Nog steeds open. Een oplossing, het is erg koud, kan niet rijden met het raam open. Oplossingen??
Ik weet dat je raam momenteel naar beneden is, maar probeer deze dingen om de raamschakelaar te resetten. Omdat je raam naar beneden is, houd je de raamschakelaar een paar seconden ingedrukt en volg je daarna de stappen. Succes.

2020 Ascent Touring met 18K mijl. De mijne is dit pas sporadisch gaan doen. Hij gaat gedeeltelijk omhoog en stopt automatisch. Ik kan hem dan handmatig de rest van de weg sluiten. Het lijkt te zijn wanneer de temperatuur onder de 35 graden Fahrenheit is. Het lijkt ook langzamer te werken dan voorheen.

Onze 2019 Ascent Touring doet hetzelfde als hierboven gemeld. Onder de aandacht van de dealers gebracht toen het onder garantie viel en de dealer maakte alle excuses die ik hierboven heb gelezen. Nu, na de garantie, moeten we ongeveer $527 betalen om de motor en de rails te vervangen. Subaru weet dat dit een probleem is. Het is hun verantwoordelijkheid. Blijf klagen zolang je garantie hebt en dwing ze iets te doen dat ook na 36.000 kilometer goed werkt, zoals bij andere auto's.

Onze 2019 Ascent Touring doet hetzelfde als hierboven gemeld. Aandacht van de dealer toen het onder garantie viel en de dealer maakte alle excuses die ik hierboven heb gelezen. Nu, na de garantie, moeten we ongeveer $527 betalen om de motor en de rails te vervangen. Subaru weet dat dit een probleem is. Het is hun verantwoordelijkheid. Blijf klagen zolang je garantie hebt en dwing ze iets te doen dat ook na 36.000 kilometer goed werkt, zoals bij andere auto's.
Ik breng mijn 2020 Touring vrijdag (17/2) voor een vervanging van de raammotor en de rails onder garantie. Mijn dealer gaf geen excuses.

Onze 2019 Ascent Touring doet hetzelfde als hierboven gemeld. Onder de garantie aan de dealer gemeld en de dealer maakte alle excuses die ik hierboven heb gelezen. Nu, na de garantie, moeten we ongeveer $527 betalen om de motor en de rails te vervangen. Subaru weet dat dit een probleem is. Het ligt aan hen. Blijf klagen zolang je garantie hebt en zorg ervoor dat ze er iets aan doen dat ook ruim na 36.000 kilometer goed werkt, zoals bij andere auto's.
Update: De serviceafdeling van de dealer heeft het grootste deel van de kosten als een gunst vergoed.

JA!!! IK!!! Het is alleen als het koud is en het functioneert slechter naarmate het kouder wordt. Ik heb geleerd dat als ik het dichtstbijzijnde ventilatierooster op volle hitte in de algemene richting van de motor richt, het zichzelf sneller zal repareren.
2019 Ascent Ltd 7-zitter hier. Begon afgelopen winter.
Bedankt voor je bericht!!! Ik heb ook een 2019 Ascent. Het was 38 graden buiten en ik ging door een drive-thru om ontbijt te halen. Toen ik mijn bestelling kreeg, "draaide ik het raam omhoog", maar het ging steeds weer half naar beneden. Ik deed alles wat de mensen hierboven hadden gepost, inclusief wat er in de handleiding stond, zonder succes. Ik zette de verwarming op hoog, richtte het ventilatierooster op het raam en ging richting de Subaru-dealer. Na ongeveer 4 minuten probeerde ik het gewoon opnieuw. Het raam bleef omhoog! Ik weet wat ik moet doen als het weer gebeurt. Nogmaals bedankt!

Ik heb dit een paar keer meegemaakt, kan me niet echt herinneren of het temperatuur gerelateerd was. Mijn truc was om de "auto up" functie niet te gebruiken en gewoon de schakelaar omhoog te trekken totdat hij sloot. Om welke reden dan ook, dit leek probleemloos te werken. Ik vermoed dat het een schakelaar/relais probleem is, maar aangezien het super zeldzaam is (2 of 3 keer in de 3 jaar dat ik de auto heb en niet echt reproduceerbaar) ga ik gewoon door.

Ugh...net de garantieperiode verlaten en dit gebeurt met mijn raam aan de passagierskant. Het valt nog te bezien wat het eindresultaat zal zijn, het regent vandaag dus ik ga er niet eens mee aan de slag. Zal proberen het resetadvies op te volgen en de pakking later te inspecteren. Van belang is dat ik af en toe een licht windgeruis van dat raam heb opgemerkt. Als het gebeurt, klinkt het alsof het raam heel licht gebarsten is, dus ik weet niet zeker of dit een teken is dat de pakking een probleem heeft. 2022 Ascent limited.

Ugh...net de garantieperiode verlaten en dit gebeurt met mijn passagiersraam. Het valt nog te bezien wat het eindresultaat zal zijn, het regent vandaag dus ik ga er niet eens mee proberen te rommelen. Zal het resetadvies proberen en later de pakking inspecteren. Van belang is dat ik af en toe een licht windgeruis van dat raam heb opgemerkt. Als het gebeurt, klinkt het alsof het raam heel licht gebarsten zou kunnen zijn, dus ik weet niet zeker of dit een teken is dat de pakking een probleem heeft. 2022 Ascent limited.
Heb hetzelfde probleem met 2019 ascent premier. Ik heb geprobeerd het raam te "resetten" in de "aan"-stand. Geen succes. Het raam aan de bestuurderskant lijkt ook langzaam te sluiten. Dit is aan beide kanten bij mij gebeurd.

Ik heb er een hekel aan om een oud draadje omhoog te halen, maar ik zal het doen voor de exposure, want we hadden dit probleem vandaag voor het eerst. Het lukte me om het raam omhoog te krijgen door de schakelaar meerdere keren omhoog te doen totdat het raam volledig gesloten was. Ik reed naar onze bestemming en keerde een paar uur later terug naar huis. Met de motor aan, deed ik het raam helemaal naar beneden en gebruikte toen 1-touch up en het raam sloot helemaal vanzelf. 🤷‍♂️ Ik opende en sloot het raam meerdere keren extra met de 1-touch functie en alles werkte zoals verwacht. Ik reed later op de avond weer en gebruikte het bestuurdersraam, dat naar verwachting functioneerde. Het was vandaag koud, maar we hebben veel koudere dagen gehad over langere periodes en dit is niet gebeurd.

Net een afspraak geboekt bij de dealer voor mijn 2024 Ascent met 8000 mijl. Het raam aan de passagierskant bleef een paar keer openstaan. Het was koud buiten, maar ging uiteindelijk omhoog na een aantal pogingen. Ik heb het goed schoongemaakt en beide kanten van het glas gewaxt zodat het glad was, maar het blijft moeite hebben in het midden van het traject. Ik zal terugkomen met hun bevindingen.

21 - 40 of 42 Posts