Subaru Ascent Forum banner

DIY VIDEO: Hoe Captain Chairs te verwijderen in Onyx Edition Limited Ascent

6.5K views 11 replies 8 participants last post by  JOE WHO  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal, eerste keer dat ik post! We hebben net beide kapiteinsstoelen van de tweede rij verwijderd voor laadruimte en voor onze honden. Ik dacht dat het misschien handig zou zijn voor anderen die hetzelfde overwegen. Het was ongelooflijk eenvoudig en duurde slechts ongeveer 6-7 minuten per stoel om de plastic afdekstukken te verwijderen, de bouten los te draaien, de bedrading van de verwarmde stoel los te koppelen en vervolgens de stoel zelf te verwijderen, terwijl we voorzichtig waren om niets met de rails te krassen.

We hebben een video van het hele proces opgenomen en op YouTube gezet, zodat we het konden delen met anderen die hetzelfde overwegen. We waren allebei bang dat het een enorm, moeilijk proces zou worden. We waren aangenaam verrast, hopelijk helpt dit iedereen om zich hierdoor niet geĂŻntimideerd te voelen. De extra ruimte is het voor ons waard en de stoelen kunnen er vrij gemakkelijk weer in als we ze nodig hebben.

YOUTUBE VIDEO: https://youtu.be/dLx6djGlJjk

#2 ·
Hoi allemaal, voor het eerst gepost! We hebben net beide kapiteinsstoelen van de tweede rij verwijderd voor bagageruimte en voor onze honden. Ik dacht dat het misschien handig zou zijn voor anderen die hetzelfde overwegen. Het was ongelooflijk eenvoudig en duurde slechts ongeveer 6-7 minuten per stoel om de plastic afdekstukken te verwijderen, de bouten los te draaien, de bedrading van de verwarmde stoel los te koppelen en vervolgens de stoel zelf te verwijderen, terwijl we voorzichtig waren om niets te krassen met de rails.

We hebben een video van het hele proces opgenomen en op YouTube geplaatst, zodat we deze konden delen met anderen die hetzelfde overwegen. We waren allebei bang dat het een enorm, moeilijk proces zou worden. We waren aangenaam verrast, hopelijk helpt dit iedereen om zich hierdoor niet geĂŻntimideerd te voelen. De extra ruimte is het voor ons waard en de stoelen kunnen er vrij gemakkelijk weer in als we ze nodig hebben.

Het lukt me niet om de video toe te voegen, aangezien dit mijn eerste bericht is, maar ik zal reageren met een opmerking als het me is toegestaan. Het staat gewoon op YouTube.

View attachment 24059
Leg je iets op de vloer om te voorkomen dat de voeten van je hond in de rails komen en mogelijk letsel veroorzaken of vet oppikken?

#3 ·
Leg je iets op de vloer om te voorkomen dat de poten van je hond in de rails komen en mogelijk letsel veroorzaken of vet oppikken?
Ja, in feite zijn er geen rails meer en geen rails, geen vet. Alleen maar inkepingen in de vloerbedekking waar de rails vroeger zaten. Je kunt op mijn originele foto daarboven en in de video zien dat de rails er helemaal uitkomen met de stoel. In de tussentijd hebben we net een stuk multiplex gezaagd om in die ruimte te passen en onze volgende stap voordat ze erin springen is om dit permanent te bedekken met rubberachtig of stoffen materiaal dat hun voeten goede grip geeft en het hout volledig bedekt.
Image

#6 ·
Bedankt voor het plaatsen van dit bericht.

Er is een probleem met een van de rails van mijn kapiteinsstoel, waarbij er iets in vast is komen te zitten en ze niet meer verschuiven. Ik moet dus de stoel verwijderen en de rails vervangen. Op basis van wat u hebt gezien bij het verwijderen ervan, zou het haalbaar zijn om de rail te verwijderen en een nieuwe te installeren? Kunt u foto's delen van de onderkant van de stoel waar de rails verbinding maken met de onderkant van de kapiteinsstoel?

Nogmaals bedankt!

#8 ·
Ik ga voor mijn 4e Subaru, en een 2e Ascent. Mijn oude Ascent had de tweede rij bank en toen ik de stoelen neerklapte, pasten mijn 36” hondenrennen er nauwelijks in. Ik hoopte dat ik met het verwijderen van de captain chairs de benches direct achter elkaar op de vloer kon plaatsen. Ik ben blij dat de captain chairs verwijderd kunnen worden! Bedankt voor een geweldige video!