Subaru Ascent Forum banner

CrossClimate 2 vs. Primacy Tour A/S

2 reading
40K views 49 replies 19 participants last post by  columnshift  
#1 ·
Hallo allemaal. :) Ik ben me aan het klaarmaken om nieuwe banden te kopen. Ik woon in Zuid-Californië (niet veel regen) en gebruik de Ascent (touring) voor stadsritten, roadtrips en kamperen. 95% van de ritten die we maken, zullen geen sneeuw bevatten.

Dus de verkoper bij American Tire raadde me aan om de Michelin Primacy Tour te kopen. Dit is voor mij logisch gezien mijn rijomstandigheden. Maar de Primacy krijgt over het algemeen een 3,6 van de 5 sterren, terwijl de CrossClimate 2 een overweldigende 4,6 krijgt.

Iedereen spreekt lovend over de Crossclimate 2. Is de Primacy slecht? Moet ik de aanbeveling volgen en de Primacy Tour nemen in plaats van de CrossClimate 2?

Bedankt voor je input. Fijne dag!

#3 ·
Ik rijd al ongeveer 27.000 kilometer met CC2's op mijn 2022 Onyx. Goede prestaties in de zomer, winter, regen, sneeuw en bij warm rijden op de snelweg. Momenteel bij 8/32 inch slijtage (10/32 inch nieuw). Ik denk dat de Primacy een iets langere slijtage heeft, maar als je in de winter in de bergen bent, ben je blij dat je op de CC2's zit. Anders zijn beide prima premium banden.

• Like
Reactions: London
#4 ·
Ik had de Primacy op onze 2019 Ascent toen 23 hem inruilde voor onze 22. Ik bracht hem direct naar Costco en liet de Falkens verwijderen en een andere set Primacy installeren. Dat is 20.000 km geleden. Ze zijn stil en doen het goed in de regen. Heb ze niet veel in de sneeuw gebruikt, omdat we er niet veel van krijgen in ons deel van het land. Een vriend heeft de CC2's op zijn 2020 Ascent en heeft geen klachten over hen.

#5 ·
Heeft u de Continental LX25s overwogen? Ze krijgen zeer goede beoordelingen op Tire Rack. Zelfs zeer goede beoordelingen voor sneeuw. Ik heb uiteindelijk de CC2s gekocht omdat ik de sneeuwtractie nodig had, maar ik twijfelde tussen hen en de LX25s. Ik heb in het verleden Contis gehad en vond ze altijd goed.

#12 ·
Heeft u de Continental LX25s overwogen? Ze krijgen zeer goede beoordelingen op Tire Rack. Zelfs zeer goede beoordelingen voor sneeuw. Ik heb uiteindelijk de CC2's gekocht omdat ik de sneeuwtractie nodig had, maar ik twijfelde tussen hen en de LX25's. Ik heb in het verleden Contis gehad en vond ze altijd goed.
Ik ben dol op mijn conti LX25! Ik heb dit jaar geen problemen gehad om heen en weer naar Big Bear te gaan.

#8 ·
De hele dag keek ik naar banden op SUV's om te zien wat andere mensen in mijn omgeving hadden gekocht. Hoewel ik een breed scala aan banden zag, zag ik meer SUV's met Primacy Touring. Niemand in mijn omgeving gebruikte CC2. Ik denk dat ik met de lokale bevolking mee ga en de Primacy neem. Bedankt voor de feedback van iedereen!

#10 ·
De hele dag keek ik naar banden op SUV's om te zien wat andere mensen in mijn omgeving hadden gekocht. Hoewel ik een breed scala aan banden zag, zag ik meer SUV's die Primacy Touring gebruikten. Niet één persoon in mijn omgeving gebruikte CC2. Ik denk dat ik met de lokale bevolking mee ga en de Primacy neem. Bedankt voor de feedback van iedereen!
Dat komt waarschijnlijk omdat de CC2 geen OE-toepassing is, terwijl de Primacy Tour A/S toevallig OE is voor verschillende fabrikanten/voertuigen.

Het is alsof je naar de banden van elke Ascent kijkt die je in jouw omgeving kunt vinden: de overgrote meerderheid zal de Falken ZIEX ZE001 A/S zijn.

• Like
  • Helpful
Reactions: London and Packard8
#13 ·
Ik had de Primacy-band in 2017 op onze 300S AWD. Hoewel ze beter waren dan de OEM Falken in de sneeuw... Ik hoop zeker dat ze beter zijn dan de CC2's volgende maand als de sneeuw begint.
Was uw '17 300S AWD, OE, uitgerust met de Falken ZIEX ZE001 A/S?

• Like
Reactions: London
#15 · (Edited)
^ Ah, ik wilde even de voertuigmontage verduidelijken. :)

Het probleem met vergelijkingen tussen voertuigen is dat er vaak merkbare - en belangrijker nog, kwantificeerbare - verschillen zijn in de prestaties van de banden, gebaseerd op verschillen in het voertuig waarop ze worden getest, evenals de details van de montage.

Eind jaren 90 tot begin jaren 2000 waren buitenlandse testers een van de eersten die deze verschillen kwantificeerden, waarna ze echt specifiek begonnen te worden toen ze bandentests publiceerden: ze gaven niet alleen de werkelijke maat/montage aan, maar ook het voertuig waarop de banden tijdens de vergelijkingen waren gemonteerd.

Persoonlijk, hoewel mijn rijvaardigheid ver beneden die van een dergelijke testrijder ligt en mijn indrukken verder worden versterkt door zowel het gebrek aan objectieve instrumentatie als consistentie in testomstandigheden, zijn mijn indrukken van het cross-fitten van dezelfde banden/wielopstelling van de '05 WRX 4AT van mijn vrouw naar mijn '05 Legacy 2.5GT 5MT (met nadruk op transmissies omdat er bij Subaru's mechanische aandrijflijnverschillen zijn in het AWD-systeem op basis van niet alleen het voertuigmodel, maar ook het type transmissie) en de '09 Forester XT van mijn vrouw (cross-getest met alleen de Legacy, aangezien die XT en die WRX niet in onze garage bestonden), evenals mijn '13 Tribeca in vergelijking met mijn '16 Outback (deze vergelijking was minder bevooroordeeld ten opzichte van de XT-vergelijking, aangezien mijn bezit van deze twee voertuigen slechts minimaal in de tijd gescheiden was, waarbij de leasecyclus eigenlijk verschuldigd was tijdens onze wintermaanden, dus de voertuigen werden bijna gelijktijdig uitgerust met mijn winteropstelling op dat moment).

Ondanks dat de wiels en bandenspecificaties elke keer hetzelfde waren (ik heb geen aanpassingen aan de ophanging gedaan, hoewel de opstelling van de Legacy drie keer veranderde in de periode van 7 jaar dat ik hem had, met 5 verschillende sets banden), waren er merkbare (maar nogmaals, ik wil benadrukken dat ik niet de tijd heb genomen om deze verschillen te kwantificeren, noch werd mijn rijgedrag uitgevoerd in gecontroleerde scenario's die geschikt zijn voor een echte vergelijking) eenvoudige objectieve prestatieverschillen (rechtlijnig remmen/accelereren bij winters weer en bij helder weer) en gemakkelijk merkbare verschillen in NVH van het voertuig. Ik was in staat om fabrieks-OE en aftermarket UHPAS, Max Performance Summer, Performance Winter, Studless Ice & Snow, evenals winterbanden met noppen door deze vergelijkingen te kruisbestuderen.

Over het algemeen is mijn bescheiden mening - gebaseerd op zowel mijn beperkte persoonlijke ervaring als de redenen die verschillende testinstanties over het onderwerp hebben aangegeven - om vergelijkingen tussen voertuigen en/of montage te vermijden wanneer dat mogelijk is, omdat dit te veel onbekenden in de vergelijking introduceert.

Aan de andere kant is het bereiken van dit ideaal misschien niet altijd mogelijk. Het is een zeldzame dag waarop de details van het voertuig/de montage exact overeenkomen - maar toch probeer ik mijn onderzoek voor mijn eigen aankopen te beginnen met hetzelfde type voertuig (d.w.z. SUV, high-performance sportwagen, gezinsauto, subcompact, enz.) en aandrijflijn in gedachten. Van daaruit hoop ik vergelijkbare montages te zien (of te proberen te begrijpen wat de montageverschillen kunnen impliceren - d.w.z. verschillende zijwandhoogtes, verschillen in voetafdruk, enz.).

Uiteindelijk, in termen van de echte wereld, is het meestal alles wat we kunnen doen om onze ervaringen uit het verleden te gebruiken, zelfs als deze niet overeenkomen met het type voertuig of de montage. Maar als ik dat doe, probeer ik dat echt in mijn gedachten te noteren, zodat ik tegen mezelf kan zeggen dat ik misschien niet precies krijg wat ik dacht te krijgen. 😅

#16 ·
@TSiWRX Ik moet mijn gedachten een beetje aanpassen. Zoals je zegt... Persoonlijke ervaring in de echte wereld is de maatstaf die we allemaal gebruiken. Sneeuw en levensduur bepalen mijn mening over elke band die we hebben. Behalve slijtage werken de Falkens waarschijnlijk goed genoeg in een groot deel van het land. Waar wij wonen, zijn ze zo goed als nutteloos op sneeuw en ijs... Zelfs gloednieuw.

#17 ·
Hallo allemaal. :)

Ik ben me aan het klaarmaken om nieuwe banden te kopen. Ik woon in Zuid-Californië (niet veel regen) en gebruik de Ascent (touring) voor stadsritten, roadtrips en kamperen. 95% van de reizen die we maken, zullen geen sneeuw bevatten.

De verkoper van American Tire raadde me dus aan om de Michelin Primacy Tour te kopen. Dit is voor mij logisch gezien mijn rijomstandigheden. Maar de Primacy krijgt over het algemeen 3,6 van de 5 sterren, terwijl de CrossClimate 2 een overweldigende 4,6 krijgt.

Iedereen spreekt lovend over de Crossclimate 2. Is de Primacy slecht? Moet ik de aanbeveling volgen en de Primacy Tour nemen in plaats van de CrossClimate 2?

Ik heb ze allebei gehad en de CC2 is een veel betere band.

#24 · (Edited)
Ik ben ook bezig met het onderzoeken van nieuwe banden. Ik heb waarschijnlijk het record: minder dan 17.000 km op de OEM Falkens na 3 jaar. De dealer is te duur en ik heb geweldige ervaringen bij BJs bandencentrum. Ze verkopen geen Continentals in mijn club, dus ik heb het beperkt tot Michelin Primacy Tour of Goodyear Assurance Maxlife. De Michelins krijgen geen geweldige beoordelingen vanwege slechte slijtage, wat logisch is omdat andere merken ze als OEM gebruiken. Ik denk dat ik voor de Goodyears ga - er zijn hier verschillende leden die er goede dingen over te zeggen hebben.

Edit: uh oh, net gezien dat BJs Michelin CC2s heeft. Iedereen lijkt er dol op te zijn, maar ik maak me zorgen over lawaai van de weg met dat profiel.

#25 ·
Ik ben ook bezig met het onderzoeken van nieuwe banden. Ik heb waarschijnlijk het record: minder dan 17k op de OEM Falkens na 3 jaar. De dealer is te duur en ik heb geweldige ervaringen bij BJs bandencentrum. Ze verkopen geen Continentals in mijn club, dus ik heb het beperkt tot Michelin Primacy Tour of Goodyear Assurance Maxlife. De Michelins krijgen geen goede beoordelingen vanwege slechte slijtage, wat logisch is omdat andere merken ze als OEM gebruiken. Ik denk dat ik voor de Goodyears ga - er zijn hier verschillende leden die er goede dingen over te zeggen hebben.

Edit: uh oh, net gemerkt dat BJs Michelin CC2's heeft. Iedereen lijkt er dol op te zijn, maar ik maak me zorgen over lawaai van de weg met dat profiel.
Helemaal geen lawaai van de weg. Ik heb ze op twee voertuigen en ze zijn zo stil als maar kan.

#26 ·
Daar had ik niet aan gedacht. Bedankt voor de suggestie
We wonen in de omgeving van Phoenix, AZ, waar (althans vorig jaar) regen schaars is en sneeuw niet bestaat (hoewel je een stukje naar het noorden moet rijden om iets te zien). Discount Tire raadde de Defender 2 aan boven de CC2, maar uiteindelijk was het prijsverschil voor 4 slechts ongeveer $150, dus koos ik voor de CC2's. Onze OEM Falcons op onze 2019 Touring gingen net geen 30.000 mijl mee, wat enigszins teleurstellend is, maar de hitte hier is een b***h (we zien de hele tijd rubberen bandensporen in onze oprit...). Ja, de Falken-rit was wat soepeler, maar de CC2's, hoewel misschien overdreven voor onze omgeving, zijn prima - een iets ruwere rit, maar niet onaanvaardbaar.

#27 ·
We wonen in de omgeving van Phoenix, AZ, waar (althans vorig jaar) regen schaars is en sneeuw niet bestaat (hoewel je een stukje naar het noorden moet rijden om wat te zien). Discount Tire raadde de Defender 2 aan boven de CC2, maar uiteindelijk was het prijsverschil voor 4 slechts ongeveer $150, dus koos ik voor de CC2's. Onze OEM Falcons op onze 2019 Touring gingen net geen 30.000 mijl mee, wat enigszins teleurstellend was, maar de hitte hier is een b***h (we zien de hele tijd bandensporen in onze oprit...). Ja, de Falken-rit was wat soepeler, maar de CC2's, hoewel misschien overdreven voor onze omgeving, zijn prima - een iets ruwere rit, maar niet onacceptabel.
Je hebt de juiste keuze gemaakt door voor de CC2's te gaan.

#38 ·
Ik ben benieuwd hoe meetapparatuur de ongelijkheid in geluid meet die hier wordt aangetroffen? Ik denk dat de band (CC2) iets ruwer rijdt, maar duidelijk stiller is. Mijn vrouw dacht hetzelfde.

Als een toegewijde sneeuwbandman sinds 1994, kijk ik ernaar uit om de CC2's in de sneeuw uit te proberen. Vorig jaar hadden we in midden oktober een sneeuw van 60 cm, waarin de slecht beslagen (OEM) Ascent vast kwam te zitten. Ik zal zeggen dat dit forum mijn kennismaking was met een nieuw hybride type band dat hopelijk de 8-10 weken (250 cm) sneeuw zal bedekken die we zien voordat we na Kerstmis vertrekken.

De General Altimax is hierboven ook genoemd. Ik had de eerste versie ervan rond 2008 toen ze hier werden omgedoopt vanuit Noorwegen of Zweden? Ze kwamen niet in de buurt van Blizzaks, maar werkten goed genoeg in de sneeuw en sleten als ijzer.

#39 ·
Ik zou graag willen weten hoe meetapparatuur het verschil in geluid meet dat hier wordt gevonden? Ik denk dat de band (CC2) iets ruwer rijdt, maar duidelijk stiller is. Mijn vrouw dacht hetzelfde.
Absoluut cabinegeluid kan worden gemeten, maar mijn bescheiden mening is dat elk objectief verschil slechts de helft van het verhaal is. De andere helft van het probleem zijn de verschillen van persoon tot persoon in hoe we verschillende NVH-factoren oppikken - ik verafschuw cabineresonantie, mijn vrouw stoort zich aan geluiden in de lagere frequentiebereiken, terwijl mijn dochter zich stoort aan hogere frequentiegeluiden.

En in de richting van die geïndividualiseerde perceptie van dingen, moeten we ook rekening houden met wat we bereid zijn om gewoon over het hoofd te zien. Dit kan in de vorm van bevooroordeeld zijn/vooringenomen ideeën hebben over iets dat op de een of andere manier zou moeten zijn: misschien gekleurd door wat we lezen of horen (draai de klok terug naar toen Michelin de X-ICE Xi2 hier in Noord-Amerika introduceerde, en je zult zien dat vrijwel elke consumentenonderzoek "review" van die band op Tire Rack slecht was - spoel een maand vooruit, nadat de eerste objectieve testscores uit het buitenland kwamen en het duidelijk was dat de Xi2's alles overtroffen ten opzichte van alles op dat moment, en bijna onmiddellijk begonnen diezelfde consumentenreviews uitstekend te zijn) - helemaal tot aan het vrijwillig beslissen om gewoon geen aandacht te besteden aan wat er daadwerkelijk is (zoals mijn vrouw tijdens haar proefrit met de VA-chassis WRX: de fabrieksuitlaat bromt een beetje bij ongeveer 25 tot 35 MPH en ze zei meteen dat het haar stoorde, wat een enorm probleem was, aangezien het bijna allemaal 25 en 35 MPH PSL's om ons heen zijn, lokaal - maar ze besloot dat ze zo veel van de auto hield, dat ze er gewoon geen aandacht aan zou besteden 🤪).

Ik ben van beroep een nerdy benchtop basiswetenschapper, dus ik heb de neiging om zo ongeveer alles te benaderen door zowel de positieve als de negatieve punten te bekijken, en ik probeer objectief te zijn... of in ieder geval mijn persoonlijke vooroordelen naar voren te brengen. 😅

-----

Als toegewijde sneeuwbandman sinds 1994, kijk ik ernaar uit om de CC2's in de sneeuw uit te proberen. Vorig jaar hadden we half oktober een sneeuwval van 2 voet waarin de slecht beslagen (OEM) Ascent vast kwam te zitten. Ik zal zeggen dat dit forum mijn blootstelling was aan een nieuw hybride type band dat hopelijk de 8-10 weken (100") sneeuw zal bedekken die we zien voordat we na Kerstmis vertrekken.
Moderne "All Weather" banden zijn echt een prachtig compromis. Michelin gebruikt deze beschrijving echter niet voor een van hun banden en geeft er in plaats daarvan de voorkeur aan om de CC2's gewoon onder hun "All Season" categorie te plaatsen. Ze benadrukken echter wel het feit dat het de 3PMSF-aanduiding draagt. Dus hoewel Michelin dat "All Weather" spel niet speelt, is het eigenlijk wel wat de CC2's toevallig zijn.

Vergeet niet om uw verwachtingen af te stemmen op waar de 3PMSF-aanduiding daadwerkelijk voor test: het is alleen voor acceleratie in rechte lijn in "medium gepakte" sneeuw. Remmen en bochten worden niet gemeten. Evenmin wordt de tractie op ijs gemeten.

De General Altimax is hierboven ook genoemd. Ik had de eerste iteratie ervan rond 2008 toen ze hier werden gerebrand van Noorwegen of Zweden? Ze kwamen niet in de buurt van Blizzaks, maar werkten goed genoeg in de sneeuw en sleten als ijzer.
Ja, dat waren ze - en zijn ze nog steeds - de Gislaved NordFrost-varianten. Er zijn speculaties over de precieze samenstelling, maar over het algemeen is het vrijwel onmogelijk om de overeenkomsten tussen de banden op grote schaal niet te zien.

Over het algemeen bieden "studeerbare" winterbanden een langere slijtage in vergelijking met vergelijkbare "Studless Ice & Snow" banden, omdat de noodzaak om het studden fysiek te ondersteunen een stevigere samenstelling vereist. Dat gezegd hebbende, de manier waarop banden met noppen en "Studless Ice & Snows" de ijs-tractievergelijking aanpakken, is zelf verschillend, waarbij banden met noppen van vergelijkbare kwaliteit daadwerkelijk een betere ijs-tractie bieden aan de warmere kant van de temperatuurschaal, terwijl "Studless Ice & Snows" tractie bieden op ijs als de temperaturen nog kouder dalen (denk hierbij aan het ijs dat zo koud is dat de noppen beginnen te "chippen", en in plaats daarvan de zachtere samenstelling van de "Studless Ice & Snows" die bij dergelijke extreme temperaturen buigzaam blijft, waardoor de "micro" aspecten van het loopvlakontwerp het water dat zich op het contactvlak heeft ontwikkeld, kunnen wegvegen [met ijs, vrij van water op het contactoppervlak, met bijna dezelfde wrijvingscoëfficiënt als beton]). Het is dus niet verwonderlijk dat u - en zoveel anderen - zo'n uitstekende slijtage van de Altimax Arctics rapporteert.

• Like
Reactions: Steve70
#41 ·
Ik heb onlangs de Pirelli Scorpion WeatherActive 245/50R20 105V XL gekocht en met alle regen en overstromingen die hier in New York plaatsvinden. Deze banden zijn GEWELDIG!!!. Ze voeren het water af als geen enkele band die ik ooit heb gehad. Banden blijven op de weg. Ook geschikt voor meer dan lichte sneeuw, dus ik kijk ernaar uit hoe ze deze winter presteren.

#42 ·
Het is jammer dat er niet meer tests zijn geweest over deze nieuwere V-profielbanden. De Bridgestone Touranza AS6, de WeatherActive en de inmiddels eerbiedwaardige CC2 zouden een interessante shootout opleveren.

• Like
Reactions: Daniel Acosta
#43 ·
^ Het is interessant om te zien dat de bandenfabrikanten na al die tijd van de Goodyear Aquatread terugkeren naar het "V"-vormige profiel, en zich specifiek richten op een meer licht-winter-geschikt "All Weather/All Season" doel.

Het is jammer dat er niet meer tests zijn geweest over deze nieuwere V-profielbanden. De Bridgestone Touranza AS6, de WeatherActive en de nu eerbiedwaardige CC2 zouden voor een interessante shootout zorgen.
Volgens Tirerack lijkt niets de CC2 te verslaan. Nu, dat gezegd hebbende, werden de Pirelli Weather Active en Goodyear Aquatread niet vermeld. De Goodyear Assurance Weather Ready wel. De Pirelli ziet eruit als een mooie band. Echter, gebaseerd op het profiel, zou ik geld durven wedden dat de CC2 hem zou overtreffen, maar het zou dichtbij zijn IMPO. De General RT45 is een zeer goede band, hij kan zich gewoon helemaal niet meten met de CC2.

#46 ·
^ Ah, snap. ;)Ik herinner me de Aquatread van toen ik voor het eerst begon met rijden, begin jaren 90. Deze blog (niet de mijne) volgt de geschiedenis en marketing ervan redelijk goed, vond ik: Voor zover ik weet, werd de lijn begin jaren nul stopgezet met, naar ik aanneem, de Aquatread 3. Tijdens de piek van de Aquatread-koorts waren er schoenen met dat zoolontwerp, in licentie van Goodyear.Ik ben een kwantitatief datatype 😅 - maar waar ik moeite mee heb, is drieledig:
  • Dat veel van de Europese/Scandinavische tests aanbiedingen voor de binnenlandse markt gebruiken die hier niet beschikbaar zijn.
  • Dat zelfs als we die best geteste banden hier wel krijgen, het vaak één (momenteel meer) of meer seizoenen (in het verleden) achterloopt, en bovendien hebben we geen inzicht in en zijn we niet verzekerd van potentiële updates in

#48 ·
Hallo allemaal. :)

Ik ben me aan het klaarmaken om nieuwe banden te kopen. Ik woon in Zuid-Californië (niet veel regen) en gebruik de Ascent (touring) voor stadsritten, roadtrips en kamperen. 95% van de reizen die we maken, zullen geen sneeuw bevatten.

De verkoper bij American Tire raadde me dus aan om de Michelin Primacy Tour te kopen. Dit is voor mij logisch gezien mijn rijomstandigheden. Maar de Primacy krijgt over het algemeen een 3,6 van de 5 sterren, terwijl de CrossClimate 2 een overweldigende 4,6 krijgt.

We hebben CrossClimate 2 banden op onze Subaru Outback uit 2017. Dit zijn goede banden, vooral bij hevige regen hier in de staat Washington. Na ongeveer 5.000 mijl ontwikkelden deze banden echter een merkbaar zoemend geluid dat aanzienlijk erger is geworden (nu bij 25.000 mijl en 8/32 profiel). Het is moeilijk om een gesprek te voeren tussen passagiers op de voorstoelen en achterstoelen. Had dat probleem niet eerder. Banden zijn in goede staat, gebalanceerd en in orde, wiellagers zijn goed. Ga waarschijnlijk overstappen op Michelin Primacy Tour A/S voor een stillere rit en uit onderzoek online en vragen bij bandenhandelaren zou dit een van de stilste banden moeten zijn en goed presteren. Alle feedback over de Primacy tour banden wordt gewaardeerd.

#49 ·
We hebben CrossClimate 2 banden op onze 2017 subaru outback. Dit zijn goede banden, vooral bij hevige regen hier in de staat Washington. Echter, na ongeveer 5.000 mijl ontwikkelden deze banden een merkbaar zoemend geluid dat aanzienlijk erger is geworden (nu bij 25.000 mijl en 8/32 profiel). Moeilijk om een gesprek te voeren tussen passagiers voorin en achterin. Had dat probleem niet eerder. Banden zijn in goede staat, gebalanceerd en in orde, wiellagers zijn goed. Ga waarschijnlijk overstappen op Michelin Primacy Tour A/S voor een stillere rit en uit onderzoek online en vragen bij bandenverkopers, zouden dit een van de stilste banden moeten zijn en goed presteren. Alle feedback over de Primacy tour banden zou worden gewaardeerd.
Interessant. Ik denk dat er iets anders aan de hand is, mijn vriend. Ik heb de CC2's nu op drie voertuigen. Eén heeft ze met meer dan 40.000 mijl en nog steeds stil. De Ascent heeft ze met net geen 23.000 en nog steeds erg stil. De Impreza heeft er ongeveer 15.000 mijl op zitten en is nog steeds erg stil. Ik roteer de banden ook op al mijn voertuigen om de 5.000 mijl. Ik vraag me af of, aangezien deze banden RICHTINGSGEBONDEN zijn, ze misschien verkeerd zijn gemonteerd. Ik heb te veel dealers en bandenwinkels dit zien doen zonder het te beseffen. Ik controleer het altijd voordat ik wegrij. Dat veroorzaakt grote problemen met deze banden.