Batterijvervangingen
Hier is wat info over mogelijke batterijvervangingen.
De eerste plaats om te controleren op een betere batterij was
. CR's Car Battery Ratings. CR doet deskundige en uitgebreide tests op auto-accu's, veel meer dan welke andere bron dan ook. Voor batterijen van groep 35, wat de juiste maat is voor de Ascent, kwam de
. EverStart MAXX-35N (Noord) als beste uit de bus met uitstekende scores voor:
Levensduur
De levensduurtest meet hoe een batterij herhaalde laad- en ontlaadcycli doorstaat bij temperaturen in de hete klimaatmotorruimte. Hoe meer cycli er worden doorstaan ​​met behoud van een hogere spanning, hoe hoger de score.
Reserve capaciteit
De reserve capaciteit schat hoe lang batterijen een auto kunnen laten draaien als het laadsysteem uitvalt. Het schat ook hoe lang de batterij meegaat met lichten en accessoires met de motor uit. Dit is waar de OEM Ascent-batterij bijzonder zwak lijkt te zijn, dus besteed speciale aandacht aan deze beoordeling.
CCA
CCA-prestaties weerspiegelen de spanning bij een belasting van de helft van de gemiddelde geclaimde CCA voor elke groepsgrootte na het starten gedurende 15 seconden bij 0Âş F.
De EverStart-batterij wordt exclusief verkocht bij Walmart, waardoor het voor bijna iedereen gemakkelijk te kopen is. Walmart verkoopt misschien veel goedkopere artikelen, maar hun autoafdeling is eigenlijk best goed. De
. Sears DieHardGold 50835 (Noord) batterij presteerde ook goed. De EverStart of de Die Hard kan aanzienlijk beter werken dan de OEM-batterij. Beide batterijen zijn redelijk geprijsd.
Specificaties voor de
. EverStart MAXX-35N (Noord):
Model: MAXX-35N
C20-capaciteit: 42 Ah
CCA: 640 Ampère
Breedte: 6,90 inch
Lengte: 9,10 inch
Hoogte: 8,90 inch
Garantie: 36 maanden
Specificaties voor de
. Sears DieHardGold 50835 (Noord)
Model: 50835
Gewicht: 33,5 lb
C20-capaciteit: 37,5 Ah
CCA: 625 Ampère
Lengte: 9,80 inch
Hoogte: 8,90 inch
Garantie: 36 maanden
Hier zijn enkele andere batterijen die ik vertrouw, maar die niet door CR zijn getest:
[URL="https://www.napaonline.com/en/p/NBE8435"]. NAPA Legend Premium
Model: BAT 8435
Gewicht: 35,0 lb
C20-capaciteit: 39,6 Ah
CCA: 640 Ampère
Lengte: 9,75 inch
Hoogte: 8,88 inch
Garantie: 84 maanden
. Bosch High Performance AGM™ Batterij
Model: S6
Gewicht: n.v.t.
C20-capaciteit: 50 Ah
CCA: 680 Ampère
Breedte: n.v.t.
Lengte: n.v.t.
Hoogte: n.v.t.
Garantie: 48 maanden
Vervolgens zijn er de super premium batterijen. Deze zijn aanzienlijk duurder, maar hebben uitstekende specificaties en naar verluidt hoge prestaties.
Optima YELLOWTOP® D35
De Optima Yellow Top Absorbent Glass Mat (AGM) -batterijen zijn ontworpen om uitstekende start- (CCA) en diepe cyclische capaciteit (AH-reservecapaciteit) te bieden. Ze zijn duur met ongeveer $ 255. Optima vermeldt geen batterij voor de Ascent, maar ze verkopen wel een batterij van groep 35 die zou moeten passen. Als u geĂŻnteresseerd bent in deze batterij, probeer dan een lokale Optima-dealer te vinden om de pasvorm in de Ascent te garanderen. U kunt er online een bestellen, maar als deze niet zou passen, zou het duur zijn om te retourneren.
Model: D35
Gewicht: 36,4 lb
C20-capaciteit: 48 Ah
Post Type: SAE Post
CCA: 620 Ampère
Breedte: 6,75 inch
Lengte: 9,38 inch
Hoogte: 7,69 inch
Garantie: 12 maanden
Odyssey 35-PC1400T
Als je dacht dat de Optima duur was, overtreft de Odyssey hem met ongeveer $ 305, maar hij heeft een van de beste algemene specificaties die ik tot nu toe heb gezien voor een batterij van groep 35. Als geld geen probleem is, dan is dit een van de beste batterijen van groep 35 die je kunt kopen.
Model: 35-PC1400T
Gewicht: 50 lb
C20-capaciteit: 65 Ah
Post Type: SAE Post
CCA: 620 Ampère
Breedte: 6,84 inch
Lengte: 9,46 inch
Hoogte: 8,69 inch
Garantie: 48 maanden
Nogmaals, wees voorzichtig met de pasvorm. Het komt heel dicht in de buurt van de grootte van de OEM-batterij, maar niet exact.
Zijn de super premium batterijen 2-3 keer de kosten van een standaardbatterij waard? Moeilijk te zeggen, sommige mensen zweren erbij, anderen vloeken erop. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, tenzij ik een heel kritisch gebruik had.
Dus deze batterijen zijn enkele voorbeelden van vervangingen voor de OEM-batterij. Ik denk dat ik de EverStart een kans ga geven. Ik heb eerder EverStarts gebruikt en ik heb er over het algemeen goede ervaringen mee gehad. Toen dat niet zo was, gaf Walmart me geen probleem om ze volledig te vervangen binnen de garantieperiode, dus bewaar uw bon. Sears is op weg naar buiten, dus ik zou de Die Hard-batterij niet aanbevelen, maar je kunt ze misschien vinden in uitverkoop in Sears-winkels die worden gesloten.
Al deze batterijen zullen waarschijnlijk een superieure vervanging zijn voor de OEM Ascent-batterij. Maar voordat u een vervanging koopt, kunt u ook een Battery Jump Starter overwegen. Als uw OEM-batterij ooit te zwak is om de auto te starten, dan zorgt een van deze ervoor dat u weer op weg bent. Ik heb net een
. Duracell Powerpack Pro 1100 van Costco opgehaald voor slechts $ 89. Het is niet alleen een batterij-jumpstarter, maar het heeft ook dubbele 120VAC-uitgangen, dubbele USB-uitgangen, een luchtcompressor en een LED-lampje.