Ik heb mijn 2023 Ascent nu een week. Gisteren, in de hitte van 90 graden, begon hij raar te doen. Bij het invoegen in het verkeer, of bij het oversteken van verkeer vanuit stilstand, versnelde hij een paar meter, stopte dan vrijwel volledig met accelereren en versnelde daarna weer normaal. Ik kom net uit een 22 Wilderness Outback met dezelfde aandrijflijn, dus ik weet hoe de turbovertraging en het CVT-gedrag aanvoelen. Dit is heel anders. Het is een grote aarzeling zonder acceleratie. Zeer verontrustend bij het oversteken van druk verkeer of bij het invoegen in druk verkeer. Vandaag naar de dealer geweest en 20 minuten met de servicemanager gereden, maar kon het niet reproduceren. Hoe geweldig mijn dealer ook is, zonder een reproduceerbaar probleem hebben ze niet veel om mee te werken. Ze zijn bereid om de diagnose van het slippen van de CVT-ketting uit te voeren als ik zeg dat het blijft gebeuren.
Ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gezien en wat de oplossing was, zodat ik de dealer meer informatie kan geven.
Ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gezien en wat de oplossing was, zodat ik de dealer meer informatie kan geven.